Companiile Decimas din Spania, Sportvision din Serbia şi Sportisimo din Cehia intră în retailul de articole sportive, un nou punct „fierbinte“ pe harta locală a comerţului.
Trei retaileri de echipamente sportive îşi fac loc pe piaţa de circa jumătate de miliard de euro a bicicletelor, hainelor de jogging şi rachetelor de tenis după mai mulţi ani în care doar Decathlon, Intersport şi Hervis au fost singurii jucători specializaţi pe acest segment.
Spaniolii de la Decimas au făcut primul pas pe piaţa locală în decembrie anul trecut, când a fost deschis magazinul de articole sportive din mallul bucureştean Sun Plaza. A doua unitate măsoară circa 600 de metri pătraţi a fost inaugurată în mallul Coresi din Braşov, dezvoltat de retailerul francez Auchan.
Auchan este un lanţ de hipermarketuri controlat de familia franceză Mulliez, una dintre cele mai bogate din Franţa, în al cărei portofoliu se află şi magazinele Decathlon. Cele două branduri se dezvoltă însă independent pe piaţa locală, astfel că Auchan a semnat un parteneriat la Braşov cu Decimas, un lanţ concurent al Decathlon. Potrivit informaţiilor ZF, cele două părţi negociază şi alte parteneriate în alte galerii comerciale ale hipermarketurilor franceze.
Lanţul spaniol de produse sportive vinde atât brandurile consacrate precum Nike, Adidas sau Asics, cât şi marca proprie Tenth, pe care retailerul pariază puternic. La fel ca în comerţul alimentar, şi pe piaţa de sport principalii jucători şi-au construit un model de business care are la bază focusul mai mic sau mai mare pe preţ şi deci ponderea mărcilor private în totalul businessului. Astfel, Decathlon este „discounterul“ pieţei, compania punând accent pe preţurile mici, în timp ce Hervis este „hipermarketul“, iar Intersport se poziţionează în zona de „delicatese“.