ZF 24

Turismul îşi revine. Eximtur, una dintre cele mai mari agenţii de turism de pe piaţa locală, a avut afaceri mai mari cu 6% în primul semestru

Turismul îşi revine. Eximtur, una dintre cele mai mari...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

06.08.2015, 12:46 661

Eximtur, una dintre cele mai mari agenţii de turism de pe piaţa locală, a înregistrat în primul semestru o cifră de afaceri de 23,7 milioane de euro, în creştere cu 6% faţă de perioada similară a anului trecut, arată datele transmise de companie.

Cea mai mare parte din cifra de afaceri a reprezentat-o divizia Eximtur Business, adică 63% din valoarea. Această divizie a înregistrat în primele şase luni ale acestui an o creştere de 13% din vânzări faţă de perioada similară a anului precedent.

Centrele Eximtur Business cele mai dinamice au fost Cluj-Napoca, cu o creştere de aproximativ 28% faţă de semestrul întâi din 2014, Bucureşti şi Sibiu, fiecare în creştere cu 16%. Rezultatele sunt datorate câştigării unor noi clienţi, în urma participării la licitaţii publice, extinderii portofoliului de clienţi business în zona Transilvaniei, dar şi dezvoltării afacerilor clienţilor existenţi. 

„Am remarcat o creştere a numărului de deplasări în interes de serviciu în străinătate, respectiv o creştere a numărului de înnoptări rezervate la destinaţie, ceea ce confirmă trendul la nivel naţional şi internaţional, în rândul celor care călătoresc în interes de afaceri, de a îmbina utilul cu plăcutul”, declară Salvadora Benegui, Business Travel & Events Manager.

În ceea ce priveşte turismul de leisure, destinaţiile preferate de turişti pentru vara acestui an sunt România, Turcia, Grecia, Bulgaria, Spania şi Italia. Valoarea medie a unui sejur îţară a fost de aproximativ 850 de lei/persoană, respectiv 350 de euro/persoană, pentru un sejur în străinătate.

Vânzările pentru zonele din România care oferă posibilităţi de turism balnear şi activităţi în aer liber sau facilităţi de spa & wellness au avut o creştere mare, respectiv au fost cu aproximativ 100% mai mari decât în anul precedent. Dintre acestea, statiunea Băile Felix este preferata turiştilor Eximtur, urmată de Călimăneşti - Căciulata şi Sovata. Pe litoral, Mamaia rămâne în topul preferinţelor, urmată fiind de Saturn şi Eforie-Nord. Eximtur estimează o creştere a vânzărilor cu 9%, în acest an, pentru litoralul românesc. 

Numărul turiştilor care au ales compania de călătorii Eximtur pentru vacanţele în străinătate a crescut cu aproximativ 15% faţă de primul semestru al anului 2014.

Vânzările de sejururi pentru Grecia au crescut cu 30%, iar pentru Croaţia cu 70%. Turiştii Eximtur au optat în prima parte a anului şi pentru croaziere, circuite şi city break-uri.

“Urmează cel puţin încă o lună şi jumătate de vreme bună, astfel încât clienţii Eximtur achiziţionează în continuare sejururi în destinaţiile clasice de vară, dar mulţi se interesează deja de vacanţe în ţări exotice, mai ales pentru perioada iernii. An de an se constată un interes în creştere pentru destinaţii precum Republica Dominicană şi Mauritius, aceasta din urmă fiind disponibilă şi pentru Revelionul 2016, pe cursă charter, în prezent la tarife de early-booking. O altă destinaţie cerută în special de Revelion este Austria, care oferă un raport bun calitate-preţ pentru cei care doresc o vacanţă activă, la schi,”declară Cristina Basarab, brand manager Eximtur.

Compania de călătorii Eximtur, înfinţată în 1993, detine 29 de agenţii proprii si francizate, în 19 oraşe din România. La finalul anului 2014, cifra de afaceri a Eximtur a fost de 39,6 milioane de euro. Activitatea companiei este organizată în patru divizii: business travel şi organizare evenimente, leisure travel, incoming şi şcoala de turism. Divizia Eximtur Business este prezentă în patru centre urbane importante, la Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Sibiu.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO