ZF 24

Uber, compania care a scos în stradă taximetriştii din vestul Europei: Suntem interesaţi de România, dar nu putem avansa o dată de lansare

Rob Khazzam

Rob Khazzam

Autor: Adrian Seceleanu

21.11.2014, 17:51 2125

Compania americană Uber, care oferă servicii de transport prin intermediul unei aplicaţii pentru smartphone-uri care face legătura între pasageri şi şoferi, şi care a reuşit să provoace cutremure pe pieţele de servicii de taximetrie din Vestul Europei venind cu preţuri mai mici decât furnizorii tradiţionali, studiază în continuare intrarea pe piaţa din România, a declarat într-un interviu pentru ZF Rob Khazzam, managerul care răspunde de expansiunea internaţională de pe pieţele din această regiune.

“Astăzi când vorbim nu suntem prezenţi cu serviciul nostru în Bucureşti, dar suntem interesaţi să ne extindem serviciile şi evaluăm situaţia de pe piaţa din România”, a declarat Rob Khazzam. Întrebat când ar putea fi lansate serviciile în România şi dacă eforturile de recrutare a unei echipe locale de management, demarate cu câteva luni în urmă au avut succes, reprezentantul Uber nu a dorit să facă niciun comentariu. “Nu pot oferi asemenea informaţii”, a spus el.

Compania Uber Technologies, dezvoltatorul aplicaţiei Uber, care îi ajută pe pasageri să găsească cel mai apropiat şofer profesionist sau neprofesionist dispus să ofere servicii de transport contra cost, a fost înfiinţată în iunie 2010 şi a fost evaluată de către investitori la circa 17 miliarde de dolari anul acesta. După intrarea pe piaţa din Europa, taximetriştii din mai multe capitale de pe continent au organizat proteste masive împotriva companiei, acuzând-o printre altele că oferă servicii fără a respecta legislaţia privind transportul de persoane. Protestele şi acţiunile legale au dus la blocarea Uber pe pieţe precum cea din Germania.

Expansiunea Uber continuă însă, în ciuda problemelor întâmpinate pe unele pieţe. “Am lansat serviciile Uber în Budapesta în urmă cu zece zile iar reacţia a fost una foarte bună, suntem deja întrebaţi când ne extindem”, afirmă Khazzam. “În ce priveşte reglementările şi legile, există autorităţi care vor să blocheze inovaţia şi tehnologia, şi altele care vor să creeze un cadru adaptat la inovaţie, care să încurajeze dezvoltarea oraşelor inteligente”, a spus reprezentantul Uber. Aţi discutat cu autorităţile din România despre legislaţie? “Nu vă pot răspunde”, spune Khazzam. El s-a aflat în Bucureşti pentru a participa la conferinţa How to web.

Întrebat, pe de altă parte, dacă modelul de business al Uber ar avea succes în România, în condiţiile în care pe piaţa locală tariful pe kilometru al companiilor care oferă servicii de taximetrie, de aproximativ 1,4 lei, nu este prea mic pentru a lăsa loc unui nou intrat, aşa cum s-a întâmplat pe pieţele occidentale, Khazzam a declarat că dacă Uber va intra pe piaţă o va face de o manieră adaptată la contextul local. “Uber este un serviciu localizat, care ţine cont de situaţia locală”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO