ZF 24

Un programator şi-a făcut o cafenea în Capitală unde trenuleţe electrice preiau comenzile şi servesc clienţii

Dintr-o pasiune. Toţi pereţii cafenelei sunt înconjuraţi de şine, pe care se plimbă în prezent cinci trenuleţe electrice. Fiecare masă la care se aşază clienţii reprezintă câte o staţie.

Dintr-o pasiune. Toţi pereţii cafenelei sunt înconjuraţi de şine, pe care se plimbă în prezent cinci trenuleţe electrice. Fiecare masă la care se aşază clienţii reprezintă câte o staţie.

Autor: Corina Mirea

19.04.2015, 12:46 4233

Mihai Crăciun este de profesie programator, însă de la începutul acestui an jobul lui full-time a devenit cel de antreprenor. Ur­mân­­du-şi pasiunea din copilărie, el a deschis în luna fe­bruarie cafe­neaua La Trenuleţe, du­pă ce a cheltuit peste 25.000 de euro doar pentru amenajarea spaţiului, închirierea lui şi în primele stocuri. Per total, investiţia a depăşit 50.000 de euro pentru că întreg conceptul cafenelei are la bază un sistem (compus din soft şi componente electronice) care controlează câteva trenuleţe electrice ce preiau şi aduc comenzile clienţilor.

„Eu am fost întotdeauna pasionat de trenuleţe electrice, de mic. Am lucrat mulţi ani ca programator, încă o fac în re­gim de freelancing, însă în 2003 am des­chis un magazin online cu trenuleţe elec­trice. Ajunsesem să avem o reţea şi de atunci începusem să creăm sistemul, în­să criza ne-a afectat foarte mult, piaţa s-a prăbuşit, practic. Şi noi am greşit crezând că recesiunea va dura puţin. Până la urmă, am închis afacerea, iar soţia mea şi-a deschis un club de mo­de­lism pentru copii“, spune Mihai Crăciun.

Ulterior, clubul de modelism s-a dez­voltat şi de aici a pornit ideea unei cafe­nele unde comenzile să fie luate şi aduse de trenuleţe electrice. La început, acest serviciu a fost gândit pentru pă­rin­ţii care veneau cu cei mici la cursurile de modelism, însă ideea a început să prin­dă, iar în curând spaţiul a devenit prea mic. Astfel că cei doi s-au gândit să dez­vol­te două linii de business – clubul de mo­de­lism şi cafeneaua cu trenuleţe elec­trice. A durat însă doi ani până să strân­gă suma necesară pentru a deschide cafe­neaua şi chiar s-au asociat cu un par­te­ner (care deţine o mică parte din afa­cere – operată prin intermediul La Tre­nu­leţe Pub SRL şi se implică mai puţin în conducerea acesteia). În prezent, toţi pereţii cafenelei sunt în­conjuraţi de şine, pe care se plimbă în pre­zent cinci trenuleţe electrice. Fiecare ma­să la care se aşază clienţii reprezintă câte o staţie, iar pentru a plasa comanda aceştia trebuie să composteze un car­to­naş aflat pe masă în dreptul pro­du­sului pe care îl vor. Apoi, ei introduc biletul în lo­comotiva care vine la masă pentru pre­luarea comenzii şi apasă un buton pentru ca aceasta să ajungă la barman.

Mihai Crăciun: „Eu am fost întotdeauna pasionat de trenuleţe electrice, de mic. Am lucrat mulţi ani ca programator, încă o fac în re­gim de freelancing, însă în 2003 am des­chis un magazin online cu trenuleţe elec­trice. Ajunsesem să avem o reţea şi de atunci începusem să creăm sistemul, în­să criza ne-a afectat foarte mult, piaţa s-a prăbuşit, practic.

Sis­temul imită realitatea, astfel încât tre­nu­leţele se opresc la culoarea roşie a se­ma­forului, în intersecţii, încetinesc dacă este un alt tren în faţă pe şină, preiau co­menzi făcute în acelaşi timp în funcţie de dis­tanţa cea mai apropiată de staţia lor de plecare şi odată ce au primit „undă ver­de“ pleacă cu o mică întârziere (aşa cum ar pleca în mod normal un tren din staţie).

„Ne-am gândit să vindem sistemul pe care l-am creat acum zece ani şi pe care l-am tot dezvoltat, însă ofertele pri­mi­te nu ne-au convins. Deocamdată ne con­centrăm pe construirea unei terase pentru perioada de vară şi pe intro­du­cerea unui serviciu de mâncare (în meniu există acum doar băuturi şi snacksuri – n. red.). Sigur, am vrea să deschidem şi alte spaţii în Bucureşti şi să francizăm conceptul în alte oraşe, astfel încât să ajungem la o reţea naţională“, explică antreprenorul.

Preţurile practicate variază între 6 lei pentru o apă plată şi 20 de lei pentru un cocktail sau un milkshake.

În weekenduri, cafeneaua La Trenuleţe primeşte în jur de 150 de clienţi, în general tineri. Cafeneaua are trei angajaţi, iar în curând Mihai Crăciun spune că va mai angaja o persoană.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO