ZF 24

Un român plecat din ţară acum 20 de ani administrează peste 100 de magazine în SUA

Julian Balea lucrează în cadrul grupului Stefano Ricci din anul 2000

Julian Balea lucrează în cadrul grupului Stefano Ricci din anul 2000

Autor: Cristina Roşca

22.07.2014, 15:19 2665

Românul Julian Balea a plecat să studieze în SUA acum circa două de­ce­nii, şi după ce a lucrat ca barman şi vânzător de magazin, a ajuns astăzi să fie wholesale manager pentru America de Nord în cadrul Stefano Ricci, unul dintre cele mai scumpe branduri de lux pentru bărbaţi din lume.

Executivul de origine română lu­crează astfel cu peste 100 de magazine multibrand şi de tip department store, administrând un business de 15 milioane de dolari anul trecut.

„Lucrez cu lanţul de magazine Neiman Marcus, care are 44 de de­part­ment store-uri, 36 de outleturi (Last Call) şi un magazin online. Pro­dus­ele Stefano Ricci sunt de asemenea prezente în cadrul magazinelor a 25 de retaileri independenţi.“

Julian Balea se ocupă de vânzarea produselor brandului italian de lux pen­tru bărbaţi către magazine parte­nere. Cele două monobranduri Stefa­no Ricci din America de Nord – cel din New York şi cel din Beverly Hills - nu se află însă sub administrarea sa.

Românul a ajuns în Statele Unite în 1995, când era student la Uni­ver­sitatea Transilvania din Braşov, şi a pri­mit o bursă de studii peste Ocean la Universitatea Colorado State, Facul­tatea de inginerie şi electronică, pe care a absolvit-o ulterior.

Primul său loc de muncă, barman la un hotel amplasat strategic pe plaja Miami Beach, l-a obţinut în prima vacanţă de vară. După aceea a încercat mai multe joburi, de la manager pe probleme administrative (houseke­eping manager) la vânzător de maşini.

Apoi s-a angajat în lumea modei, unde a şi rămas până astăzi. Primul său contact cu brandul Stefano Ricci l-a avut în 2000, când s-a angajat ca mana­ger al unui corner (shop in shop) Ste­fano Ricci din magazinul Bal Har­bour Shops din cadrul Neiman Marcus din Miami. A rămas aici până în decembrie 2008, când a decis să îşi încerce norocul în antreprenoriat. După doar un an şi jumătate s-a întors la Stefano Ricci, unde rămăsese în relaţii bune cu directorul pe zona Americii de Nord. „După mai multe discuţii am fost de acord să încep din nou să lucrez pentru ei, însă part time, trei zile pe săptămână.“ Prima sa poziţie era de reprezentant al Stefano Ricci America în cadrul celor 43 de magazine Neiman Marcus de tip de­part­ment store. „Am început să călă­toresc de trei ori pe săptămână în dife­rite state ale Statelor Unite ca să pro­mo­vez afacerea. În acea perioadă busi­nessul a crescut fantastic.“

După trei ani, şeful său de la acea vreme a fost promovat şi a plecat la Florenţa, Italia – unde este sediul central al Stefano Ricci -, iar românul i-a preluat atribuţiile, după un an fiind numit în poziţia actuală, de wholesale manager al brandului pentru America de Nord, respectiv SUA şi Canada.

Brandul de lux a fost fondat în 1972 de designerul italian Stefano Ricci. Bran­dul este considerat unul dintre cele mai scumpe din lume, un costum cos­tând până la 4.000-5.000 de euro, iar o cămaşă 500-800 de euro, potri­vit ma­gazinelor online de lux. „Am o misiu­ne: Vreau să creez haine pentru garderoba unui bărbat care are deja totul“, aşa îşi rezuma Stefano Ricci viziunea în business.

Citiţi povestea românului care conduce un business de 15 milioane de euro în SUA în Business Magazin. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO