ZF 24

Un student la sociologie dezvoltă un magazin online cu produse apicole

Un student la sociologie dezvoltă un magazin online cu...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

03.08.2014, 11:02 2080

George Adumitroae, 21 de ani, student în anul trei la sociologie, şi-a deschis recent magazinul online cu miere şi produse apicole Honey Hut, după ce în prealabil a fost în Statele Unite pentru a vedea cum se face business în ţara lui Warren Buffett.

„Am fost plecat trei luni în San Francisco şi pe unde am lucrat am încercat să-mi dau seama care e filosofia lor. Acolo oamenii sunt foarte atenţi la micile detalii şi m-am gândit că aş putea aplica aceste idei şi aici, în România. Desigur, mi-a plăcut America, dar cred că în momentul de faţă România începe să crească şi putem să creştem şi noi odată cu ea, aici“, povesteşte tânărul, care este acţionarul şi singurul angajat al Honey Hut din Iaşi, firmă înfiinţată în luna iunie.

El spune că în afară de joburile din Statele Unite, unde a ajuns printr-o agen­ţie de work&travel, a avut un job la 16 ani pentru că a vrut să vadă cum este să „mergi la serviciu“.

Tot­odată, el consideră că această experienţă l-a de­terminat să înveţe şi să muncească pe cont pro­priu. A ales o afacere cu miere pentru că vărul lui, care în acelaşi timp îi este şi bun prieten, avea deja 300 de stupi.

„Aşa am început o colaborare frumoasă care s-a concretizat în lansarea Honey Hut la începutul lunii iulie, anul acesta. Avem mai multe sortimente de miere reunite sub acelaşi brand, inclusiv miere de zmeură, de mentă sau de eucalipt“, afirmă el. Pe lângă miere, firma Honey Hut mai comercializează şi lăptişor de matcă, polen crud sau propolis, dar acestea nu sunt disponibile pe site, însă au fost primite comenzi speciale pe e-mail.

Preţul unui borcan de miere produsă în România afişat pe site-ul Honey Hut este de 12 lei ( tei, polifloră) şi poate ajunge şi la 30 de lei în cazul mierii de eucalipt, care provine din import. Pentru primul an, antreprenorul şi-a fixat ca obiectiv vânzări între 22.000 şi 25.000 de euro.

Tânărul spune că primii clienţi au venit din rândul prietenilor, iar primul client pe care nu îl cunoştea personal a fost din Bucureşti.

„Deocamdată produsele se găsesc doar în magazinul online, dar suntem în discuţii cu ceainării, cafenele şi hoteluri mari din Bucureşti, Iaşi şi Cluj (...). În perioada următoare îmi doresc să deschid un magazin fizic în Bucureşti şi să aduc în România sortimente de miere speciale, cât mai variate”.

Tânărul consideră că cel mai bun lucru atunci când îţi deschizi o afacere este să te asociezi cu profesionişti, în sensul în care să externalizezi operaţiunile pentru care nu eşti pregătit ( contabilitate, grafică, site).

„Cred că orice afacere este greu de ţinut la început, mai ales când eşti singur şi trebuie să-şi construieşti o bază de clienţi şi un nume”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO