ZF 24

Untul „no name“ vinde mai mult ca Albalact, Napolact sau President pe o piaţă de 55 mil. euro

Untul „no name“ vinde mai mult ca Albalact, Napolact...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

24.10.2013, 00:08 2714

Mărcile private, deţinute de marile re­ţele de magazine din comerţul modern, au de­păşit ca vânzări toate bran­durile unor pro­du­cători precum Albalact, Friesland sau Lac­talis în perioada august 2012-iulie 2013, arată datele companiei de cercetare de piaţă Nielsen.

Albalact, produs de compania cu acelaşi nume, Creminos, din portofoliul Lacto Food, Napolact, marcă deţinută de olandezii de la FrieslandCampina şi Covalact sunt, ală­turi de mărcile private, brandurile care înre­gis­trea­ză cele mai mari vânzări în volum, cu o cotă de piaţă cumulată de 65,8% în pe­rioa­da ana­lizată. Nielsen nu dă informaţii le­gate de va­loarea sau volumul pieţei de unt. Po­trivit esti­mărilor ZF şi datelor din piaţă, vân­ză­rile de unt se ridică la 55-60 mil. euro anual.

Preţurile sunt cele care influenţează achi­ziţia de unt, astfel că cele mai vândute pro­duse ca volum sunt mărcile ieftine ale ma­rilor magazine. Un pachet de unt de masă Albalact de 200g, care are 65% gră­sime, costă în hipermarketul online Carre­four 5,63 lei, adică 28,15 lei pe kilogram. Pe de altă parte, un produs similar, dar marca pri­vată Nr.1 a francezilor de la Carrefour costă 4,45 lei, însemând un preţ de 22,25 lei pentru un kilogram.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO