ZF 24

UPDATE: MT spune ca transportul camioanelor cu trenul va fi cu 30% mai ieftin decat "pe roti"

UPDATE: MT spune ca transportul camioanelor cu trenul va fi cu 30% mai ieftin decat "pe roti"
28.07.2009, 19:43 146

Costurile implicate de transportul unui camion de 40 de tone pe calea ferata de la Bucuresti la Arad vor fi mai mici cu 30% pe calea ferata, prin intermediul garniturii RO-LA, potrivit declaratiilor lui Constantin Axinia, subsecretar de stat in ministerul de resort, citat de Mediafax. Costul transportului unui camion va fi de 250 de euro, fata de 320 de euro cat costa pe sosea.
„Implementarea noului sistem nu va putea sa inlocuieasca nevoia de autostrazi in Romania. In Ungaria spre exemplu sistemul RO-LA este utilizat aproape numai de camioanele din Turcia si Iran, care nu au autorizatie de tranport si nu de cele din Uniunea Europeana”, a spus Leonard Negrea, directorul firmei de transport Ro Holland, care a subliniat faptul ca nici la nivelul infrastructurii feroviare Romania nu este la un nivel optim.
Transportul camioanelor cu garnitura RO-LA dureaza aproximativ 17 ore, fata de 12-13 ore pe traseul rutier, dar timpii urmeaza sa fie redusi la zece ore, inclusiv prin scurtarea duratei reviziilor. Potrivit subsecretarului de stat exista discutii penru a se aloca bani pentru a subventiona acest tip de transport.
Cursele RO-LA dintre Bucuresti si Arad vor demara oficial in luna septembrie.
Parcul CFR Marfa detine 160 de vagoane de tip RO-LA, achizitionate in perioada 2001-2003. Potrivit declaratiilor lui Calin Gratian, directorul general al companiei, CFR Marfa ar putea efectua zilnic trei-patru curse cu 21 de vagoane.
Potrivit oficialului Ro Holland pentru ca sistemul RO-LA sa aiba succes ar trebui implementat si un control eficient al timpilor de conducere al soferilor de camion, acestia fiind obligati prin lege sa ia o pauza de 45 de minute dupa opt ore de condus, urmata de o alta de sase dupa alte patru ore de condus.
Principalele avantaje ale „mutarii” camioanelor de pe sosele pe tren sunt reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu pana la 21 de tone per garnitura, in conditiile in care trenurile sunt electrice, la care se adauga reducerea semnificativa a particulelor cancerigene din aer, emanate de motoarele diesel fara filtru de particule precum si cea a fluidizarii traficului pe traseul Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Deva-Arad.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO