ZF 24

Ursus şi Timişoreana vor fi vândute după fuziunea AB InBev cu SAB Miller. Belgienii vor să vândă mărcile de bere din Europa Centrală şi de Est

Ursus şi Timişoreana vor fi vândute după fuziunea AB...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

29.04.2016, 12:19 10371

AB InBev s-a oferit să vândă brandurile SAB Miller din Europa Centrală şi de Est, inclusiv Pilsner Urquell, înainte de decizia Comisiei Europene de a aproba tranzacţia evaluată la peste 100 miliarde de dolari.

Activele sunt evaluate la circa 5 miliarde de dolari, conform analiştilor Exane BNP Paribas, care estimează că acestea fac 2,3 miliarde de dolari din vânzări şi 450 milioane de dolari ca venituri înainte de taxe şi impozite pentru SAB Miller, scrie The Wall Street Journal.

AB In Bev se oferă să vândă activele SAB Miller din Ungaria, România, Cehia, Slovacia şi Polonia, active care includ drepturile folosirii brandului Pilsner Urquell în afara SUA.

SAB Miller este în prezent al treilea cel mai mare berar din Europa de Est, cu o cotă de piaţă de circa 15%, conform Euromonitor, în timp ce AB InBev are o cotă de piaţă de 7,9%, scrie The Wall Street Journal.

Potenţiala vânzare anunţată astăzi include şi brandurile poloneze Tyskie şi Lech, berea Dreher din Ungaria sau brandul românesc Ursus. Estul Europei nu a fost niciodată un focus major pentru AB InBev, iar posibila vânzare este menită să aducă circumstanţe atenuante îngrijorărilor pe care le-ar putea avea Comisia Europeană privind tranzacţia care aşteaptă ultimele aprobări.

Anheuser-Busch (AB) InBev a lansat  la finalul anului trecut o ofertă oficială de circa 107 miliarde de dolari pentru SABMiller, marcând astfel încheierea unui acord îndelung anticipat ce combină cei mai mari producători de bere ai lumii într-o companie care controlează aproximativ jumătate din profitul industriei.

Pentru a se asigura că această tranzacţie va primi ok-ul autorităţilor, AB InBev a luat în ultimul timp o serie de măsuri Recent, AB InBev a acceptat oferta Asahi Group pentru brandurile premium Peroni şi Grolsch, dar şi pentru brandul britanic Meantime. Analiştii companiei de investiţii Exane spus că Asahi ar putea fi un potenţial cumpărător al unor active oferite spre vânzare astăzi, conform The Wall Street Journal.

Dacă cei doi giganţi se vor uni, vor forma cel mai mare grup din industria berii la nivel mondial, având 30% cotă de piaţă. În România, SAB Miller este prezent prin Ursus Breweries, care are în portofoliu branduri precum Ursus, Peroni, Ciucaş sau Timişoreana şi trei fabrici, la Braşov, Timişoara şi Buzău. Compania Ursus Breweries este deţinută de SAB Miller de circa două decenii şi a ajuns anul trecut la afaceri de 1,4 mld. lei (peste 310 mil. euro).

În aceşti aproape 20 de ani, SAB Miller a cumpărat pe piaţa locală mai multe fabrici precum Vulturul Braşov în 1996, Bere Timişoreana (2001) sau Aurora Braşov (2004). De asemenea, a trecut şi printr-un proces de reorganizare a activităţii locale, închizând fabrica de la Azuga în 2009, la puţin timp după ce o achiziţionase de la familia Moraru. Un an mai târziu, a renunţat şi la unitatea de producţie din Cluj, care avea o istorie de 133 de ani. Pe locul fostei fabrici se construieşte un proiect imobiliar, însă mai funcţionează şi un restaurant şi o microberărie. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO