ZF 24

Veniturile Digi Comunications în România au crescut cu 14% în T1, la 165 mil.euro

Veniturile Digi Comunications în România au crescut cu...

Autor: Roxana Rosu

30.05.2017, 10:30 357

Veniturile Digi Comunications pe piaţa din România au crescut în primul trimestru al anului cu 14%, la 164,9 milioane euro, potrivit raportului financiar al grupului.

Activitatea de televiziune prin cablu a generat venituri de 44,9 milioane euro, cea de Internet fix şi date de 42,2 milioane euro, serviciile de telecomunicaţii mobile de 37 milioane euro, telefonia fixă de 6 milioane euro.

La nivel de grup, venitul, cu excepţia veniturilor între segmente si alte venituri,  a fost de 226,7 milioane euro, în urcare cu 13,5%. În acelaşi timp, profitul a avansat la 15,8 milioane euro, faţă de 13 milioane euro în primele trei luni din 2016. 

”Creşterea veniturilor din România a fost determinată, în principal, de o creştere a ARPU (venitul mediu per RGU) şi a numărului de RGU (n.red. cont de abonat al unui client) pentru serviciile noastre de telecomunicaţii mobile, a numărului de RGU pentru servicii de televiziune prin cablu şi internet şi date fixe şi o creştere în alte categorii de venituri.”

Numărul de RGU din serviciile de telecomunicaţii mobile a crescut de la aproximativ 2,84 milioane, la data de 31 martie 2016, la aproximativ 3,3 milioane RGU la data de 31 martie 2017, o creştere de aproximativ 16,4%.

ARPU din serviciile de telecomunicaţii mobile a crescut la o medie de 3,79 EUR/lunar pentru perioada de trei luni încheiată la data de 31 martie 2017, comparativ cu media de 3,32 EUR/lunar pentru perioada de trei luni încheiată la data de 31 martie 2016, o creştere de aproximativ 14,2%, care a rezultat în mod principal din anumite modificări în mixul de pachete de abonament, clienţi care au trecut la servicii de valoare mai mare şi din creşterea generală a traficului. 

Numărul de abonaţi din serviciile de televiziune prin cablu a crescut cu curca 5,1%, la  2,89 milioane conturi, iar cel de pe zona de internet şi date fixe a crescut la aproximativ 2,03 milioane,  cu 6,4%.

”Creşterea serviciilor de telecomunicaţii mobile, televiziune prin cablu, internet fix şi date şi alte venituri au fost parţial compensate printr-o scădere a veniturilor generate de serviciile DTH şi liniile de telefonie fixă, ca urmare a scăderii RGU în ambele linii de activitate. Numărul de RGU DTH a scăzut de la aproximativ 666.000 la data de 31 martie 2016 la 626.000 la data de 31 martie 2017, o scădere de aproximativ 6%. Această scădere s-a datorat în principal faptului că un număr de abonaţi DTH au încetat contractele, s-au mutat la concurenţii sau au migrat de la serviciile noastre de DTH la serviciile noastre de televiziune prin cablu”.

Numărul de clienţi rezidenţiali abonaţi la serviciile de telefonie fixă a scăzut de la 1,27 milioane la data de 31 martie 2016 la aproximativ 1,18 milioane la data de 31 decembrie 2017, o scădere de aproximativ 6,5%.  

Digi este ultima companie listată la BVB, pe 16 mai. Acţiunile Digi erau tranzacţionate marţi dimineaţă la 40 lei/titlu, în scădere cu 0,7% 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO