ZF 24

ZF LIVE. Roxana Bălcescu, CMB Travel: Corporatiştii îşi cumpără pachete de turism pe ultima sută de metri. De ce preferă corporatiştii vacanţe ”exotice”

Roxana Bălcescu, directorul general al CMB Travel, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Roxana Bălcescu, directorul general al CMB Travel, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Autor: Alexandra Marcu

10.04.2016, 12:00 1162
Agenţia de turism CMB Travel din Capitală, care vinde pachete turistice perso­nalizate spre destinaţii precum Mauritius, Thailanda, Indonezia, Sri Lanka sau Cuba, a ajuns anul trecut la vânzări de 4 mil. euro.
 
„Cu 2.000 de euro te poţi duce şapte zile în Cuba. Ne aşteptăm la o cerere a turiştilor pentru Cuba, în ciuda faptului că anul trecut am trimis acolo mai puţin de 100 de români“, spune Roxana Bălcescu, directorul general al CMB Travel, în cadrul emisiunii de business ZF Live.
 
Cea mai ieftină destinaţie din partea Caraibelor este Republica Dominicană, unde costurile se ridică la 900 de euro de persoană, însă cu zbor din Madrid. Printre cele mai scum­pe destinaţii se numără Mau­ritius şi Seychelles, unde pachetele turistice depăşesc 2.000 de euro de persoană, cu zbor din Frankfurt. Băl­cescu a observat anul trecut un trend în ceea ce pri­veşte sejururile în Republica Do­minicană, având un preţ accesibil. „Ce se poartă în ma­terie de excursii este dictat de bani. Filipine nu este nici ea o destinaţie ieftină, însă Indonezia şi Thailanda sunt mai accesibile la preţ.“
 
În ceea ce priveşte numărul de turişti care vin în România, Roxana Bălcescu spune că s-a axat pe segmentul de corporate, însă multina­ţionalele şi-au redus bugetele în perioada crizei, astfel că ei au fost obligaţi să meargă prin tour operatori globali, fapt care a dus la o scădere a afacerii CMB Travel. „A fost o pier­dere, dar acum aşteptăm o revi­gorare pe toate planurile, mai ales pe piaţa de incoming. Vrem turişti străini în România. Avem o concurenţă acerbă cu Bulgaria.“
 
Oamenii au mai mulţi bani, însă nu se încumetă să cumpere excursii din timp, mai ales cei care lucrează în corporaţii şi nu sunt siguri unde vor să îşi petreacă concediul. „Sunt persoane care au concediu în august, dar tot nu şi-au rezervat excursii. Aceştia aleg să cum­pere un pachet de turism pe ultima sută de metri.“
 
Roxana Bălcescu crede că anul acesta vor creşte standardele românilor, astfel că ei vor căuta să îşi rezerve călătorii puţin mai scumpe şi de calitate. Ea mai spune că românii apreciază produsul all inclusive şi nu dau înapoi când este vorba să meargă acolo. Locaţia preferată de clienţi este Antalya, urmată de Kusadasi şi Bodrum. Suma pentru şapte nopţi de cazare în Bodrum porneşte de la 800 de euro şi poate ajunge la 1.800 de euro pe cameră, în funcţie de câte stele are hotelul. În ceea ce priveste Grecia, şi ea este o destinaţie preferată de mulţi români, dar chiar dacă nu este un produs ieftin. Cei mai mulţi clienţi aleg Bulgaria, Grecia sau Turcia. Una dintre destinaţiile exotice alese de turişti este şi Toscana, unde două persoane pot plăti 60 de euro pe o noapte plus mic dejun. „În Bordeaux cazarea este între 60 şi 80 de euro pe noapte la un hotel de trei stele.“
 
Bălcescu spune că românii îşi pot cumpăra din timp biletul de avion şi abia după acesta să îşi aleagă hotelul unde se vor caza. „La cazare sunt zeci, mii de oferte, iar sfatul meu este să cumpere biletul de avion cu 6-8 luni înainte şi apoi să se hotărască în privinţa cazării.“
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO