ZF Live

ZF Live. Cristina Şerbănel, profesor asociat la ASE: Romania trebuie să se concentreze pe operaţiunile de branding, să investească în inovare şi să se implice mai mult în activităţile de marketing

Autor: Corina Zamfir

03.04.2017, 00:05 900

Dezvoltarea economiei are la bază creşterea valorii adăugate în interiorul ţării, ceea ce înseamnă că Romania ar tre­bui să se concentreze mai mult pe operaţiunile de bran­ding, să investească în inovare, în cercetare şi dezvoltare şi să se implice mai mult în activităţile de marketing, susţine Cris­tina Şerbănel, cadru didactic asociat la ASE, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

"Lanţurile globale de valoare se referă la fluxul trans­fron­ta­lier de bunuri, servicii, know-how, capital uman, toate cele necesare în procesul de producţie al unui bun de la ideea iniţială şi pană la consumul final sau chiar mai departe de acesta, de exemplu activităţile de service", explică ea.

Printre factorii care au de­ter­minat apariţia lanţu­rilor glo­bale se numără o creş­tere expo­nenţială a ce­rerii internaţionale, dez­vol­tarea in­frastructurii, dez­voltarea politici­lor de co­merţ, apariţia zonelor de pro­cesare in­dus­triale şi stra­te­giile de of­fsho­ring-out­sourcing şi in­vesti­ţiile di­rec­te, adaugă Cristina Şerbănel.

Poziţionarea Roma­ni­ei pe lanţul global de va­loare are în ve­dere două com­po­nente: legă­tu­rile de tip for­ward şi legăturile de tip backward. "Legăturile de tip for­ward ale Romaniei repre­zin­tă sec­toa­rele interne care sunt folosite cu prepon­de­renţă ca şi inputuri în pro­duc­ţia externă, adică ce sec­tor din Romania este folosit ca bun intermediar în altă ţară", spune Cristina Şerbănel.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO