Centrul de design de la Bucureşti a avut o contribuţie importantă în proiectarea noului Renault Kadjar, prin intermediul designerului Victor Sfiazof, însă proiectul se atribuie întregii echipe care a lucrat la proiect, nu unui singur om, spune Laurens van den Acker, designerul-şef al Grupului Renault. “Kadjar este un proiect global, motiv pentru care pentru designul acestuia am implicat toate cele cinci centre de design ale grupului de la nivel mondial, pornind cu Paris, Mumbai, San Paulo, Seul şi Bucureşti.
Dintre acestea, am ales trei, două de la Paris şi unul de la Bucureşti, iar proiectul lui Victor a fost cel câştigător. Proiectul a fost transferat la Paris iar echipa de acolo l-a terminat”, a spus designerul şef al Renault. În ceea ce priveşte rezultatele, “dacă Victor Sfiazof contină în acest ritm, sâar putea să fiu nevoit să-mi caut un alt job”, a spus van den Acker. Dar poate fi Victor Sfiazof considerat designerul lui Kadjar?
“El e autorul schiţei care a stat la baza automobilului, dar un designer nu poate urmări dezvoltarea totală a unui automobil deoarece el are biroul în România. Maşina a fost dezvoltată de la stadiul de schiţă de ingineri, de cei care lucrează la planul de produs, fază la care el nu a mai fost implicat.
Dar fără Victor maşina nu ar fi arătat aşa cum arată acum”, a spus Laurens van den Acker. Şi în cazul lui Kadjar, responsabil de proiectul de design a fost aceşaşi care s-a ocupat şi de Captur. Echipa de design a Renault numără 150 de designeri la nivel mondial, din 30 de naţionalităţi, din Mongolia şI pânăîn Columbia. “Designerii români, ruşi şI bulgari au o educaţie foarte bună în ceea ce priveşte grafica. Sunt buni la schiţe şI originali, dar nu au experienţă în auto deoarece s-au maturizat în îări unde nu erau pe stradă toate mărcile şi astfel le lipseşte acea cultură auto”, a spus Laurens van den Acker.