Marius Meleşteu, general manager Strauss pentru Europa Centrală şi de Sud, producătorul mărcii de cafea Doncafé
Eliminarea accizei la cafea, care în prezent începe de la 153 de euro pe tonă şi care este pe lista de măsuri luate de guvern pentru relaxare fiscală, este văzută cu ochi buni de reprezentanţii Strauss România, cel mai mare producător local de cafea, în condiţiile în care în majoritatea ţărilor din Uniunea Europeană cafeaua nu se accizează.
„Consider benefică luarea unei măsuri menite să elimine acciza la produsele din cafea. Această măsură va contribui la creşterea consumului şi a accesibilităţii consumatorului român la acest produs alimentar“, consideră Marius Meleşteu, general manager Strauss pentru Europa Centrală şi de Sud, producătorul mărcii de cafea Doncafé.
Strauss deţine o fabrică de cafea în Bucureşti, iar anul trecut a achiziţionat şi marca de cafea Amigo de la producătorul brazilian Cia Iguacu. Strauss România a terminat anul 2013 cu o cifră de afaceri de 213 mil. lei (48 mil. euro).
Pe de altă parte, Cristian Scarlat, directorul general al Cafea Fortuna, o companie cu afaceri de circa 30 mil. euro, spune că acciza la cafea reprezintă aproximativ 2-3 procente din preţul final al cafelei şi că este greu de crezut că această scădere se va vedea în preţul final al cafelei.
„Este greu de crezut că această reducere va ajunge în mod direct la consumatorul final. Probabil se va pierde în procesul de distribuţie către consumator. Dar după cum se ştie, cafeaua este un produs foarte volatil din punctul de vedere al preţului, aşa că această scădere va putea anula o eventuală scumpire“, a spus Cristian Scarlat, general manager al companiei care deţine o unitate de producţie în localitatea Dragomireşti (jud. Ilfov). Cafea Fortuna este deţinută de antreprenorul român Constantin Moroianu şi este cea mai mare afacere antreprenorială din piaţa locală a cafelei.