ZF News

McCann: Economia nu a crescut suficient cât să redea firmelor curaj să investească în comunicare

Bogdan Enoiu şi Pablo Walker, şefii McCann

Bogdan Enoiu şi Pablo Walker, şefii McCann

Autor: Corina Mirea

26.02.2015, 00:06 68
„Poate că anul acesta vom vedea o creştere de 2%-3% pe piaţa de media din România.“
 
Piaţa de media şi advertising din Ro­mâ­nia ar putea avea anul acesta o crtere de 2%-3%, pe fondul evoluţiei bune a eco­no­miei locale, dar nivelul creşterii eco­no­mice nu este suficient pentru a le reda com­pa­niilor curajul necesar pentru a investi în co­mu­nicare cum o făceau în perioada de boom, susţine Bogdan Enoiu, preşedintele gru­pului de comunicare McCann Erickson Ro­mânia.
 
„România a avut două crize, pe cea globală şi pe cea locală. Este adevărat că eco­nomia locală a crescut, că avem una dintre cele mai bune evoluţii din Europa, dar nu este suficient pentru a reda oame­ni­lor încrederea necesară pentru a investi. Poate că anul acesta vom vedea o creştere de 2%-3% pe piaţa de media, dar este foarte mică faţă de nivelul la care ne situam înainte de criză“, explică Enoiu, care conduce un bu­siness cu afaceri de 31,5 mil. euro anul trecut.
 
Piaţa românească de media, care ajun­sese în perioada de boom la circa 600 mil. euro, a scăzut în prezent la aproximativ 300 de milioane de euro. Digitalul, canalul de comunicare considerat în urmă cu ceva ani speranţa pieţei de media, nu a reuşit să repună pe picioare acest sector. Criza a lovit cel mai mult printul, iar piaţa de digital se ridică la numai 20 de milioane de euro, fără a lua în calcul veniturile pe care Google şi Facebook le generează pe acest segment. Piaţa de digital este insuficientă pentru a sus­ţine activităţile publishe­rilor de conţinut.
 
Enoiu este de părere însă că digitalul va putea duce piaţa de media la 600 mil. euro, dar „abia în 2025“ şi doar în condiţiile în care com­paniile vor miza pe campanii integrate, unde acesta să fie principala armă a publicitarilor, dar care să fie ajutată şi de alte instrumente conexe.
 
Economia a înregistrat o creştere de 2,9% anul trecut, dar companiile investesc în con­tinuare prea puţin în comunicare pentru că portofelele clienţilor sunt destul de strâm­to­rate, iar cei care mai au bani disponibili îi virează către rambursarea cât mai rapidă a ratelor la bancă şi mai puţin către consum sau investiţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO