ZF News

România investeşte 3,5 mil. euro pentru promovarea imaginii la cea mai mare expoziţie internaţională

România investeşte 3,5 mil. euro pentru promovarea...

Autor: Andrei Cîrchelan

21.02.2015, 15:00 649

România merge la Expo Milano 2015, cel mai important eveniment expoziţional internaţional, cu un pavilion de 887 metri pătraţi, în forma unei case din Delta Dunării, în care s-au investit 3,5 milioane de euro.

„Expo Milano nu va fi numai un eveniment cu caracter material, va fi o mare experienţă pentru cei 145 de participanţi înscrişi azi, care reprezintă 94% din umanitate“, a declarat Mario Mantovani, vicepreşedintele regiunii italiene Lombardia, venit la Bucureşti pentru a prezenta expoziţia.

Miza României la eveniment este imaginea, mai exact promovarea mediului de afaceri local şi atragerea de investitori străini, în contextul în care se estimează că la eveniment vor veni circa 20 de milioane de participanţi.

„Ritmul de creş­tere economică a României, de 2,5%, este unul dintre cele mai mari din UE, iar acest lucru trebuie făcut cunoscut. Dincolo de sectorul auto, care este cunoscut, mai sunt şi ramuri industriale care realizează produse cu valoare adăugată foarte mare, cum ar fi IT&C, unde românii sunt specialişti. De asemenea, vrem să colaborăm şi în industria aeronautică, unde avem posibilităţi şi trebuie să retehnologizăm“, a declarat Sorin Encuţescu, secretar de stat în cadrul Ministerului Economiei.

Expoziţia organizată la Milano anul acesta e ceea ce se cheamă o expoziţie universală, eveniment organizat odată la cinci ani, pe o perioadă de şase luni. Aici vin să se prezinte o serie de state, organizaţii internaţionale, companii şi ONG-uri, în scopul de a atrage investiţii.

O altă zonă pe care mizează România în cadrul expoziţiei este agricultura, care contribuie aproximativ 6% în produsul intern brut dar se confruntă cu probleme legate de fragmentarea terenurilor agricole şi lipsa tehnologiei.

„Terenul agricol e o resursă naturală limitată. Nu sunt fabrici care pot face teren agricol. Un alt factor extrem de important e legat de apa dulce. Cele două elemente ne pot ajuta să producem mai bine şi să avem competitivitate“, a declarat Daniel Botănoiu, secretar de stat în cadrul Ministerului Agriculturii.

România a fost prima ţară din Uniunea Europeană care s-a înscris pentru participarea la Expo. Concret, participarea României la expoziţie constă într-un pavilion de două etaje, cu o suprafaţă de 887 metri pătraţi, care imită o casă din Delta Dunării, variantă modernizată. Pavilionul, cu motto-ul „traiul în natură“ şi o ciocârlie drept logo, va fi situat în zona centrală a expoziţiei şi va avea printre vecini Italia, Vaticanul, Franţa, Spania, Mexic şi Israel.

Pentru organizarea pavilionului, Ministerul Afacerilor Externe şi-a calculat un buget de 3,5 milioane de euro, sumă inclusă în bugetele ministerului pe anii 2014 şi 2015, iar construcţia pavilionului a presupus o investiţie de aproximativ 1,7 milioane de euro.

„A fost o manifestare de diplomaţie publică, acum a devenit o manifestare de diplomaţie economică. A devenit un fel de a arăta cum punem în practică anumite elemente. Sunt peste 140 de ţări şi trei organizaţii internaţionale foarte importante“, a declarat Georgian Ghervasie, comisarul general al pavilionului României la acest eveniment.

Spre comparaţie, pavilionul Ungariei are 1.910 mp şi are ca temă fraza „din cele mai pure surse“, în timp ce Bulgaria, cu un pavilion de 584 mp, are tema „descoperă varietatea în natură“. Per total, expoziţia va fi organizată pe o suprafaţă de 1,1 milioane de mp.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO