ZF Transilvania

Ei au grija sa nu te plictisesti atunci cand astepti autobuzul

17.01.2006, 19:56 108

Actiunea publicitara are un scop esential: mesajul transmis sa ajunga la cat mai multe persoane, indiferent de mediul sau forma prin care acesta este propagat. Cum se poate, insa, stii daca mediul ales este cel mai eficient? O companie clujeana de soft crede ca a gasit raspunsul.

"Ce nu masori, nu poti sa controlezi!". Tinand cont de acest slogan auto-impus, QSound Soft, o companie clujeana specializata in productia de software multimedia, a dezvoltat sistemul QMedia ce masoara permanent audienta canalelor audio proprii, prin numararea directa a inidivizilor expusi la mesajul publicitar.

In fapt, QMedia este un mod de a face publicitate si presupune o retea performanta de computere ce comanda un sistem de difuzare audio plasate in statii de autobuz, cinematografe, supermarketuri, stranduri, spatii expozitionale. Acest sistem este implementat cu tehnologia EyesQad, dezvoltata de compania QSound Soft. "In fiecare locatie QMedia sunt instalate computere performante ruland software-ul EyesQad. Aceste sisteme de calcul se conecteaza periodic la Internet si descarca cele mai noi informatii, stiri si publicitate de pe serverul central QMedia. EyesQad este singurul mijloc audio din aceste locatii, el nefiind concurat de nici un alt mediu audio de informare. Fiecare spot difuzat este stocat in rapoartele EyesQad, astfel fiecare client putand verifica exact numarul si ora de difuzare a mesajelor publicitare. Totul se face automat, fara interventie umana. Aceasta permite difuzarea mesajelor publicitare in toate locatiile sau doar in anumite zone ale sistemului. Fiecare anuntator poate prin aceasta facilitate sa-si delimiteze foarte bine zonele orasului in care doreste difuzarea mesajului publicitar", a explicat pentru ZF Transilvania, Dan Chiuzbaian, manager general al companiei clujene.

In acest moment, QMedia emite in 16 locatii din orasul Cluj-Napoca, acestea fiind grupate in cinci canale audio: InfoTrafic, InfoCinema, InfoShopping, QsoundStation si ExpoTransilvania. InfoTrafic este plasat in statiile de transport in comun cu cel mai mai mare numar de oameni din fiecare cartier al Clujului si este ascultat de 3,2 milioane persoane/luna. InfoCinema are un segment de public bine definit, cu varste cuprinse intre 12-35 de ani, si este rulat in cinematografele din Cluj-Napoca, fiind ascultat lunar de aproxiamtiv 32.000 de persoane.QsoundStation, derulat in stranduri, are 75.000 de ascultatori pe luna, iar canalul ExpoTransilvania, aflat in spatiul expozitional cu acelasi nume, are 252.000 de ascultatori/an. "Intr-un oras cu peste 330.000 de locuitori, mesajele QMedia au o audienta cumulata de 4,4 milioane de ascultatori lunar, adica 130.000 de ascultatori pe zi. Considerand ponderea calatorilor care circula exclusiv cu mijloacele de transport in comun ca fiind 90% din ascultatorii QMedia, avem mai bine de 60.000 de oameni care zilnic asculta in medie 10 minute sistemele audio promovate de noi. Aceste date nu provin dintr-un calcul statistic, baat pe un studiu de piata. Ele sunt rezultatul unui calcul bazat pe realitatile cifrelor puse la dispozitie de centrul de calcul ale Regiei Autonome de Transport Urban Cluj si centralizatoare de trafic sau vanzari ale partenerilor nostri", a spus Dan Chiuzbaian.

Compania intentioneaza ca in acest an sa extinda locatiilor InfoTrafic si dezvoltarea tehnologiei EyesQad implementata la Cluj-Napoca, urmand sa investeasca aproximativ 100.000 RON (circa 27.000 euro) pentru acest proiect. Aceasta va permite estimarea exacta a numarului de oameni care tranziteaza locatiile InfoTrafic pentru a determina cu o precizie cat mai mare audienta acestui nou tip de media. "Dezvoltarea sistemului InfoTrafic a implicat o investitie de peste 100.000 RON pentru anul 2005. Aceasta suma inseamna echipamente, hardware, licente software, proiectarae sI dezvoltarea unor module software specifice pentru managementul sistemului InfoTrafic", a spus managerul general al companiei clujene. Potrivit acestuia, cifra de afaceri a companiei pe primele 9 luni ale anului 2005 crescuse cu 90% fata de aceeasI perioada a anului 2004, iar la sfasitul anului se situa in jurul a 80.000 de euro. Pentru 2006, Chiuzbaian previzioneaza o cifra de afaceri de aproximativ 95.000 de euro.

Firma QSound Soft a intrat pe piata in 1997, actionar principal fiind Dan Chiuzbaian. De la infiintare, QSound Soft a urmarit cu precadere o anume nisa de piata in industria software romaneasca: aplicatiile multimedia. Compania dezvolta aplicatii special dedicate statiilor de radio sI televiziune, in prezent avand peste 115 clienti statii de radio. "Piata de radio in Romania se ridica la 250-280 de statii de radio, estimarile fiind ca 60-70% din acestea utilizeaza produse profesionale software pentru automatizarea emisiei", a spus Chiuzbaian. Printre clientii QSound se numara reteaua de radio ProFM, InfoPro, reteaua Radio 21, Radio Transilvania, Romantic FM Bucuresti, Radio Brasov, Radio Constanta-Teritorial, Hit Iasi si reteaua de radio Micul Samaritean. "Firma a dezvoltat permanent aplicatiile proprii de automatizare pentru statiile de radio, ajungand astfel lider de piata vis-à-vis de tipul de aplicatii software specifice produse. In ultimii doi ani, ne-am concentrat pe aplicatii de tipul In-Store Radio, principalul client fiind Selgros Cash&Carry, cu intregul lant de magazine de pe teritoriul Romaniei", a explicat managerul companiei QSound Soft. Chiuzbaian este de parere ca lipsa unui standard impus pentru automatizarea statiilor de radio nu avantajeaza anumite facilitati specifice pentru piata din Romania ale produselor QSound Soft, in comparatie cu produsele din import. "Radioul public Romania Actualitati nici macar nu a luat in considerare oferta firmei noastre pentru automatizarea studiourilor din Bucuresti si a teritorialelor din tara, optand pentru solutii de zeci de ori mai scumpe aduse din exterior. Atata timp cat marile retele de radio private, care exceleaza prin calitatea programelor radio si pretentiile de fiabilitate/facilitati ale produselor utilizate, aleg un furnizor din Romania, este greu de inteles cum fonduri importante din banii publici nu sunt indreptati catre furnizori-producatori din Romania, care-si atesta calitatile in piata romaneasca", conchide Dan Chiuzbaian.



Un radio pentru orasul tau

QMedia emite in 16 locatii din orasul Cluj-Napoca, acestea fiind grupate in cinci canale audio: InfoTrafic, InfoCinema, InfoShopping, QsoundStation si ExpoTransilvania. InfoTrafic este plasat in statiile de transport in comun cu cel mai mai mare numar de oameni din fiecare cartier al Clujului si este ascultat de 3,2 milioane persoane/luna. InfoCinema are un segment de public bine definit, cu varste cuprinse intre 12-35 de ani, si este rulat in cinematografele din Cluj-Napoca, fiind ascultat lunar de aproxiamtiv 32.000 de persoane.QsoundStation, derulat in stranduri, are 75.000 de ascultatori pe luna, iar canalul ExpoTransilvania, aflat in spatiul expozitional cu acelasi nume, are 252.000 de ascultatori/an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO