ZF Transilvania

Farmec Cluj: Consumatorii românii au cheltuit anul trecut 83 mil. euro pe cosmetice şi parfumuri de lux, mai mult cu peste 10% faţă de anul anterior

Farmec Cluj: Consumatorii românii au cheltuit anul...

Autor: Laurentiu Cotu

04.12.2017, 17:56 237

Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, un business de 196 mil. lei, intră pe piaţa cosmeticelor de lux prin lansarea gamei de produse Gerovital Luxury. Linia este formată din douăsprezece produse, ce se adresează persoanelor cu vârsta cuprinsă între 25 şi 55 de ani, fiind disponibilă exclusiv în cele 12 magazine de brand Gerovital, magazinele Farmec şi în magazinul online al companiei.

’’Ritmul de creştere al segmentului cosmeticelor de lux este de două ori mai rapid decât cel al pieţei în ansamblul său. Consumatorii românii au cheltuit în 2016 circa 83 de milioane de euro pe cosmetice şi parfumuri de lux, în creştere cu peste 10% faţă de anul 2015’’, a declarat Ioana Borza, Director Marketing al Farmec.

La finalul lunii octombrie 2017, reţeaua de magazine de brand deţinute de Farmec cuprindea 8 magazine Farmec, amplasate în Cluj-Napoca, Arad, Braşov, Sibiu, Târgu-Mureş şi Timişoara şi 12 magazine Gerovital, care se găsesc în Cluj-Napoca, Bucureşti (3 magazine), Constanţa, Timişoara, Craiova, Ploieşti, Suceava, Iaşi, Piatra Neamţ şi Galaţi.

Cele mai căutate produse Farmec sunt cele din gama Evolution, urmată de gamele Equili­brium, Derma plus şi Derma plus premium. Farmec este singurul producător român din top zece cei mai mari jucători din piaţa de profil, dominată de giganţi internaţionali precum L’Oreal sau Beiersdorf (Nivea), şi activează pe o piaţă pe care mai sunt prezenţi producători locali cum ar fi Cosmetic Plant sau Lotus95 Cosmetics. Afacerile Farmec au ajuns anul trecut la 196,7 mil. lei, un avans de peste 14%, cu un profit de aproape 15 mil. lei şi 657 de angajaţi.
Românii au cheltuit anul trecut 816 milioane de euro pe produse cosmetice, de îngrijire şi de parfumerie, cu aproape 7% mai mult decât în 2015, potrivit datelor ZF pe baza informaţiilor oferite de jucătorii din piaţă. Piaţa cosmeticelor din România este însă una dintre cel mai puţin dezvoltate din Europa şi din regiune.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO