Ziarul de Duminică

Artişti italieni la Art Yourself Gallery/ de Giancarlo Carpi

Galerie foto

Galerie foto

Autor: Ziarul de Duminica

11.08.2016, 23:44 46

Core Gallery (Rome/ Italy) in parteneriat cu Art Yourself Gallery prezintă 6 artisti italieni – Gabriels (foto 1-3), Elio Varuna (foto 4, 5), Esteban Villalta Marzi (foto 6), Katja Tukiainen (foto 7-9), Lucio Fabale (foto 10, 11), Omino 71 (foto 12, 13) – într-o expoziţie intitulată HYPER MENTALIZED ARTWORKS – HYPO MENTALIZED ARTISTS

Dacă considerăm lucrările de artă ca obiecte antropomorfice, una dintre consecinţe este că aceste obiecte pot părea non-realiste. Ca să fiu mai exact, aceasta nu este o inserţie de obiecte vii, un proces care datează din perioada Artei Povera, sunt obiecte conectate cu autorul lor în dialect antropomorfic.

În acest mod, autorul descarcă opera sa prin însăşi prezenţa proprie şi creează fetişisme. Acest lucru se poate vedea în lucrarea lui Elio Veruna care a folosit un avatar, a creat un personaj, Tuty. În această nouă lucrare realizată special pentru expoziţia de la Art Yourself, Tuty sau alte personaje ca Mickey Mouse, sunt conectaţi cu un background informal, produc efecte contrastante.

În prinţul Kewtie, proiectat cu mine şi abordabil la alte încercări de înstrăinare ale lui Varuna în strânsă conexiune cu Hello Kitty, micuţii Cupidoni creaţi în prima decadă a secolului XX de Rose O’Neill se joacă cu sculpturalul Tuty. O imagine care îmbunătăţeşte aspectul narativ şi se conectează sincron prin morfologia Kindchenschema  –  două personaje la distanţă de un secol.

Este un proces diferit de însuşire a super-eroilor adoptat de foarte mulţi artişti contemporani pentru a promova personaje iconice. Dar, de asemenea, un proces diferit faţă de recuperarea alienantă a operelor de artă ale trecutului în sensul postmodernist.

Gabriels, prezintă o „pasăre” în bronz alb expusă doar o singură dată în expoziţia „Cieli di Roma” la Core Gallery. El a lucrat ani de zile la configurări multiple morfologice via descompuneri în sculpturi din bronz, iar printurile pe diasec sunt versiunile cele mai simple ale acestor lucrari.

Aceste lucrări au elementele decorative şi antropomorfice ca elemente cheie principale.

Şi acesta este exact genul de antrompomorfism care creează slabiciuni, fetişuri în timp ce strălucesc ca piese contemporane. În lucrările lui Gabriels, estetica lui Jeff Koons şi a lui Takashi Murakami este reinterpretata cu mijloace tehnice originale prin utilizarea bronzului.

Canvasul lui Katja Tukiainen arată obsesiva repetiţie a unei tipologii feminine care poate fi  numită nimfă. Aceasta este seducatoare şi manipulativă şi se contopeşte cu o lume „dulce” ca în aceste lucrări. Toate aceste elemente împreună: tandreţe şi agresivitate, copleşesc prin „dulcegărie” şi creeaza o senzaţie antagonică de violenţă şi tandreţe, personaj versus culoare.

Pânzele spaniolului Villalta Marzi datează din perioada numită „ice guys” inspirată din modelele japoneze Manga de la mijlocul anului 2000, un exemplu de sincretism din Japonia către Europa.

Este interesant că personajele lui Marzi care nu sunt super-eroi creează un desen imaginar şi un stil.

În lucrările lui Omino 71 descoperim elemente ale altor artişti în diferite variaţii, dar foarte consistente. În aceste două lucrări create special pentru expoziţia de la Bucureşti, e o trivialitate clară. Dar lucrările au un nivel conceptual prin prisma proiecţiei autorului în personajul iconic Homer Simpson, apoi un autoportret care negociază identitatea cu personajul iconic.

În final, lucrările lui Lucio Fabale, de asemenea, preiau aceste teme printr-o proiecţie proprie a personajului Donkey Kong, creat de Nintendo, insistând pe ambiguitatea tehnicii digitale, a pixelilor, creând un tablou contemporan.

 

Expoziţia este deschisă în perioada 9 august- 9 septembrie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO