Ziarul de Duminică

Expoziţia Internaţională de Artă Feminină Contemporană „PODURI EUROPENE”/ de Ziarul de duminică

Expoziţia Internaţională de Artă Feminină...

Autor: Ziarul de Duminica

06.08.2015, 23:46 149

Miercuri 5 august 2015, s-a deschis Expoziţia Internaţională de Artă Feminină Contemporană „PODURI EUROPENE”, la Galeria SENSO (parter şi etaj), Bd. Unirii nr. 15, sector 5, Bucureşti. Expun artiste din România, Germania, Olanda şi Bulgaria, participante şi la Atelierele de Creaţie PODURI EUROPENE de la Eforie Sud, anul acesta evenimentul ajungând la cea de-a XIII-a ediţie.

Cuvântul de deschidere al expoziţiei a fost susţinut de criticul de artă Dr. Doina Păuleanu, director al Muzeului de Artă din Constanţa.

Expoziţia poate fi vizitată în perioada 5 august 2015 -  3 septembrie  2015, de luni până vineri între orele 11.00 - 18.00, sâmbătă şi duminică între orele 12.00 -18.00.

 

Iată numele artistelor care expun:

 

România: Arina Ailincăi, Maria Balea, Adriana Bădescu, Dalia Bialcovski, Anca Boeriu, Manuela Botiş, Eugenia Leca-Botezatu, Rodica Xenia Constantin, Cristina Ciobanu, Dora Dumitrescu, Elena Dumitrescu, Elena Drăgulelei, Adriana Elian, Daniela Grapă, Viorica Iacob, Ana Ruxandra Ilfoveanu, Cristina Marian, Marinela Măntescu, Lelia Rus-Pârvan, Maria Pelmuş, Carmen Poenaru, Alma Redlinger, Rodica Strugaru, Carmen Tepşan, Edith Torony, Sorina Ţibakov, Paula Vlădescu, Anca Volcinschi

Bulgaria: Miriana Savova

Germania: Erika Sellmann Busching, Karin Welke

Olanda: Ellen Geerts, Jozina Marina, Karla Kassenaar, Marielle van den Bergh

 

„Am certitudinea că femeile au o dotare naturală pentru desen, culoare şi formă . Învingând prejudecăţile, femeile s-au impus şi în acest domeniu: ele pot nu numai să se bucure de toate formele de artă, dar sunt îndreptăţite să creeze sau să li se consacre. Cu asemenea convingeri, m-am alăturat de la început demersurilor întreprinse de Asociaţia Femeilor Creatoare de Artă Plastică din România a cărei preşedintă, Rodica Xenia Constantin, este deopotrivă artist plastic şi un serios şi priceput  organizator. Proiectul PODURI EUROPENE a prins astfel contur, iar atelierele, taberele, simpozioanele şi expoziţiile organizate în România şi în străinătate şi-au onorat statutul, devenind PODURI EUROPENE de creaţie şi comunicare interculturală.

Expoziţia actuală reuneşte lucrări realizate în perioada 2013 - 2015, iar artistele care au lucrat la Eforie Sud sunt din România, Bulgaria, Germania şi Olanda; cele mai multe lucrări aparţin domeniului picturii şi sunt sincrone abordărilor postmoderne; nu a fost neglijată nici sculptura, astfel încât orice manifestare a PODURILOR EUROPENE poate fi – şi am certitudinea că şi este − o bucurie a ochiului şi minţii, o modalitate de a evidenţia opera unor doamne creatoare de artă, de a le facilita drumul spre aprecierea publicului sau de a oferi noi argumente pentru păstrarea numelui şi creaţiei lor în câmpul de consacrare. Iar ca ansamblu, fiecare expoziţie a PODURILOR EUROPENE evidenţiază odată în plus că, descriptivă sau imaginativă, dar situată mereu sub semnul calităţii, arta feminină poate fi, după caz, lirică, emoţionată, emoţionantă, puternică, vitală, solară .” (Anca Vlad, Preşedinte Fundaţia FILDAS ART)

             

„Proiectul PODURI EUROPENE, menit să stabilească, prin aport feminin, noi punţi între ţări şi culturi care doresc şi pot să comunice, a fost iniţiativa artistului plastic Rodica Xenia Constantin, preşedinta Asociaţiei Femeilor Creatoare în Arta Plastică din România. An de an, prestigiul PODURILOR EUROPENE a crescut, artiste din România au fost chemate să expună în galerii din afara României, în timp ce în ţară s-au organizat la Bucureşti, Sibiu şi Constanţa, manifestări ample şi diverse cu lucrările realizate de creatoarele participante.

Anca Vlad, preşedinţa Fundaţiei Fildas Art, ar fi trebuit să adauge pe frontispiciul galeriei, pe bannere, afişe, coperţi sau pe pagina de gardă a cataloagelor realizate la fiecare expoziţie, asemenea evergeţilor din lumea antică (dacă modestia nu ar fi oprit-o de la asemenea acţiune), iniţialele D.S.P.F. (De sua pecunia fecit).

 Doamnele invitate la Eforie Sud în perioada 2013 – 2015 (alegerea femeilor artiste a fost criteriul iniţial de selecţie, deşi uneori segregarea propusă a fost timid încălcată), în pragul afirmării sau deja consacrate, au opţiuni conceptuale şi stilistice ferme, cărora atelierele, ca exerciţiu comun de creaţie şi locul de desfăşurare ales (Art Hotel din staţiunea care s-a numit o lungă perioadă Carmen Sylva, pseudonimul literar al reginei Elisabeta), le-au oferit starea de concentrare şi confortul necesare.

Lumina dobrogeană s-a insinuat în saturaţia culorilor, ţărmul a devenit suport imaginativ chiar şi pentru artistele care abordează formele abstracte (atât în pictură, cât şi în sculptură), timpul s-a contractat, astfel încât expoziţia organizată anual în sălile Muzeului de Artă Constanţa la încheierea taberelor devenea, în mirosul culorilor proaspăt scoase din tuburi şi grabnic aşternute pe pânze, prilej spontan de cunoaştere şi bucurie estetică. Manifestarea deschisă acum la Bucureşti îşi extinde durata de realizare la ultimii trei ani, se adaptează spaţiului generos al Galeriei Senso, devine prilej de confruntare şi aşteptată întâlnire cu publicul.”  (Dr. Doina Păuleanu – critic de artă, Directorul Muzeului de Artă Constanţa).        

Vernisajul expoziţiei „PODURI EUROPENE” este cel de-al cincilea eveniment cultural-artistic găzduit de Galeria SENSO, de la începutul acestui an, după succesul expoziţiei de pictură şi grafică „Arborele vieţii” a artistei Alma Redlinger, al celei de sculptură şi grafică „Formă şi Expresie” a artiştilor Cristian Pentelescu şi Ana Zoe Pop şi al  expoziţiilor de pictură Zamfir Dumitrescu şi Ion Anghel, evenimente de referinţă în peisajul cultural-artistic al Bucureştilor şi nu numai.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO