Ziarul de Duminică

Expoziţiile lunii decembrie la Art Yourself Gallery/ de Ziarul de duminică. GALERIE FOTO

Fragment, Ileana Oancea, ceramică şi fier

Galerie foto

18.12.2014, 23:45 39

Aitch, Felix Aftene, Gabriel Caloian, Codruţa Cernea, Mihail Coşuleţu, Cristian Crisbăşan, Suzana Dan, Amalia Dulhan, Andreea Floreanu, Cornel Lazia, Ileana & Cătălin Oancea, Dragoş Pătraşcu, Tudor Pătraşcu, Radu Rodideal, Adrian Sandu, Bogdan Teodorescu şi Ioana Ursa – aceşti sunt membrii proiectului „11172014”,  demarat în ianuarie acest an. Proiectul a însemnat 187 de lucrări şi idei, de abordări şi dorinţe artistice reunite cu succes în cele 11 expoziţii pe care ArtYourself le-a deschis publicului său pe tot parcursul anului 2014. „Împreună am creat şi am admirat, am generat noi legături profesionale şi umane – declară ei – , am explorat şi ne-am jucat  testându-ne totodată limitele în contra-timp şi am descoperit că am caştigat pe toate planurile un pic de profunzime. «11172014» a fost o aventură artistică inedită de care suntem fiecare mândri din atât de multe motive şi pe care o încheiem cu certitudinea că a deschis calea către proiecte la fel de dinamice şi generatoare de creativitate.”

„Unfinished”, ultima expoziţie a grupului, deschisă la 17 decembrie, este o celebrare a continuităţii, a spaţiilor imaginare neîngrădite, a gestului creator surprins in mişcare, un „making of” la fel de interesant ca produsul final şi poate o radiografie a esenţialului dinăuntrul operei de artă. O expoziţie care demonstrează că orice moment conţine o infinitate de potenţiale continuări din care noi avem întotdeauna libertatea de a o alege pe aceea pe care o dorim cel mai mult.

*

*     *

În acelaşi timp, în spaţiul paralel al galeriei, Andreea Floreanu închide expoziţiile anului 2014 la Art Yourself, la limita dintre  curajul candorii şi Flavour of blue, cu o expoziţie exclusiv în acuarelă, între metaforă şi culoare.

„Într-un prezent al picturii în care legitimitatea mesajului a devenit aproape obligatoriu dependentă de duritatea cu care acesta este formulat vizual – spune Ştefania Dumbravă –, universul propus de Andreea Floreanu poate apărea anacronic. Perfect compatibilă modelului  contemporan prin compoziţie şi conţinut afectiv, viziunea ei îşi poate rezerva, totuşi, preferinţa pentru expresivitatea specifică unei tehnici aproape marginalizate, cea a acuarelei. Opţiunea se dovedeşte un instrument potrivit construirii mesajului, conturându-se astfel un manifest al artistei, o afirmare a potenţialului ignorat al unor formule expresive, cu atât mai adecvate mesajului recuperat din registrul (exilat şi el în desuet) reveriei şi melancoliei.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO