Ziarul de Duminică

Fenomenul care a înnebunit lumea/ de Ziarul de duminică

Fenomenul care a înnebunit lumea/ de Ziarul de duminică

Autor: Ziarul de Duminica

05.03.2015, 23:55 250

Rareş Iordache

Selfie, descoperirea feţei

Editura Tritonic

 

Rares Iordache este doctor în filosofie, jurnalist şi editor. A scris mai multe articole în reviste de specialitate din ţară şi din străinătate, a coordonat revista academică Irregular F şi proiectul new media ifilosofie.ro. Este membru în colectivul consultativ al Revistei Europa, Novi Sad/ Serbia. Teza sa de doctorat se intitulează: „Viralitatea în virtual. Introducere în teoria viralului”.

Din câte ştim, este prima abordare la noi a fenomenului selfie.

„Ai opţiunea de a te satura de informaţie sau de a satura prin informaţie, rezultatul este oarecum similar: scoaterea feţei din funcţiune – spune Rareş Iordache.

Distincţia constă în obiectul blurării, faţa-ta sau faţa-ta-cu-alte-feţe. Oricum, actul este psihotic în orice formulă l-ai alege. De fapt, este vorba despre dorinţa psihotică de a te destructura informaţional, de a deveni mai-mult-decât-maşină, a te lăsa cuprins de fluxul informaţional într-o uniune simbiotică. Prin asta vei încerca să reiterezi transformarea ta, anunţată atunci când ai deschis uşa reţelei, atunci când lucrurile vor înceta să mai fie cum erau. Şi au făcut-o, nu va mai fi niciodată la fel. De asta îţi şi spun că este un atac al feţei care te va face de nerecunoscut.”

 „Ceea ce spunea cândva Heraclit a devenit foarte adevărat despre lumea computerelor, despre web – a declarat prof. univ. dr. Aurel Cododan. Într-adevăr, nu poţi face baie de  două ori în acelaşi şuvoi de date! Poate nici măcar în timpul când îl frecventezi netul nu rămâne identic cu sine! Cum ai putea atunci să îl gândeşti? Pentru că nu ai răgazul să te dai la o parte din trafic şi să îl vezi din exterior: cât te-ai dat la o parte, el s-a şi schimbat! Cred că merită să gândeşti şi să scrii în aceste condiţii pentru a transforma în mărturie o experienţă care îţi aparţine şi Rareş Iordache face asta! Apariţia computerului seamănă, din multe puncte de vedere, cu apariţia tiparului. Computerul nu este atât o maşină de calculat, cât una de comunicat, iar internetul nu este atât un produs, cât un serviciu! Cu atât mai mult cu cât asocierea dintre computer şi internet a evoluat în direcţia hypertextului şi a hypermedia… Asociere şi evoluţie care ne îndeamnă să regândim toate implicaţiile ce ţin de comunicare: identitatea ta, identitatea celuilalt, realitatea live şi realitatea virtuală.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO