Ziarul de Duminică

Monumentul sabotorilor artei contemporane

Monumentul sabotorilor artei contemporane
14.10.2008, 16:34 172

El este un artist de mare notorietate neaosa, proaspat posesor de blog cultural cu informatii de ultima ora (www.the-temporary.blogspot.com). Nu ii place sa se ia deloc in serios (mai ales in scris) si vrea o organizatie profesionista si europeana care sa grupeze artistii adevarati. E nemultumit de lipsa efervescentei critice de la noi si isi doreste ca sabotorilor artei contemporane sa li se ridice un monument ultracentral. 

Nicolae Comanescu traieste si lucreaza in Bucuresti, mai precis in "idilicul" cartier Berceni pe care l-a si imortalizat cu ironie in seria sa de lucrari Berceni Dust 2.0. In peisajele cu valoare documentara, atat din punct de vedere vizual, cat si biologic, apar binecunoscutele clisee etichetate drept made in epoca postcomunista, adica ramasite de uzine si furnale ce se deseneaza pe fundalul unor blocuri de
4-5 etaje, cu acoperisul plin de antene. Sau inevitabilele blocaje in trafic, figurate realist de catre pictor: masini bara la bara, marci straine, asfalt cu probleme etc. Din tablouri aproape ca lipsesc siluetele umane, insa aceasta absenta este justificata prin spatiile in care oamenii "locuiesc": gradina, "spatele blocului", ficusul din sufragerie, plantele de pe balcon etc.
Locuind in apropiere de Soseaua Oltenitei, artistul a fost si ramane profund marcat de praful inecacios ce se asterne peste toate. Drept urmare, a mers in urmarirea si capturarea lui, transformandu-l intr-o materie pretioasa. Desi apare in exces tot timpul, praful este de fapt foarte capricios si a reusit sa declanseze o adevarata "campanie de urmarire", initiata de artist.
Expozitia Berceni Dust a fost vernisata in decembrie 2007 la Galeria 26 din Bucuresti si nominalizata la Premiile revistei Cuvantul, sectiunea Arte Vizuale.
In ansamblu, cheia conceptuala a creatiilor sale pictate se regaseste usor in tabloidele epocii post-Pop, made in USA: culori psihedelice, fluorescente, figuri sablonizate, sexualitate de tip Hollywood, decoruri kitsch, angoase comune, zgomot, rock'n'roll.
In perioada de glorie a sfarsitului decadei '90, Comanescu a luat parte la initierea cunoscutului grup artistic experimental Rostopasca, alaturi de Alina Buga, Alina Pentac, Mona Vatamanu, Florin Tudor, Angela Bontas si Dumitru Gorzo. Rostopasca marcheaza un capitol important al artei contemporane romanesti si al Atelierului 35.
Dupa Rostopasca, artistul si-a continuat cu obstinatie drumul. In prezent, se ocupa de interesantele sale proiecte artistice si de colectare a informatiilor de pe platforma artei contemporane in blogosfera noastra cea de toate zilele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO