Ziarul de Duminică

Puzzle-ul motivării/ de Ziarul de duminică

Puzzle-ul motivării/ de Ziarul de duminică

Autor: Ziarul de Duminica

24.09.2015, 23:50 47

Daniel H. Pink

O minte cu totul nouă

De ce right-brainers vor guverna viitorul

Curtea veche Publishing

Traducere din limba engleză de Georgeta Huzum.

„O minte cu totul nouă” propune cititorului o aventură îndrăzneaţă şi un nou mod de a se raporta la un viitor în continuă schimbare. Titlul de faţă, un bestseller New York Times, s-a bucurat de succes la nivel mondial, fiind tradus în 24 de limbi. Daniel H. Pink subliniază cele şase abilităţi umane fundamentale fără de care succesul în carieră şi împlinirea personală ar fi imposibile şi, de asemenea, ne arată cum putem să le stăpânim şi să le folosim în avantajul nostru. Viitorul aparţine celor creativi, spiritelor inovatoare, iar Daniel H. Pink demonstrează, prin trei argumente bine susţinute, de ce oamenii care gândesc cu emisfera dreaptă vor conduce lumea în viitorul apropiat. Volumele lui Daniel H. Pink au fost traduse în 34 de limbi şi s-au vândut în peste 2 milioane de exemplare în întreaga lume.

„Ultimele câteva decenii – scrie Daniel H. Pink în introducerea cărţii sale – au fost dominate de un anume tipar uman, cu un anume tip de gândire: programatori capabili să scrie coduri pentru orice, avocaţi în stare să redacteze tot felul de contracte, posesori de masterate în management care mâncau cifre pe pâine. Dar cheile împărăţiei sunt pe cale să treacă în alte mâini. Viitorul aparţine unui altfel de om, cu o altfel de minte: persoane cu spirit creator, empatice, în stare să recunoască tipare şi să creeze sensuri noi. Aceşti oameni – artişti, inventatori, designeri, povestitori, oameni care au grijă de ceilalţi, care îi consolează pe alţii şi care văd imaginea de ansamblu – vor culege cele mai mari recompense şi vor trăi cele mai mari bucurii pe care le poate oferi societatea.

Această carte descrie o schimbare de proporţii seismice, dar încă nedetectată, care se petrece într‑o mare parte din lumea dezvoltată. Lăsăm în urmă economia şi societatea Erei informaţionale, construită pe o gândire logică, lineară, ca de computer, şi ne îndreptăm spre o economie şi o societate construite pe aptitudini precum inventivitatea, empatia, vederea de ansamblu. Aceasta este Era conceptuală, care se ridică pe locul celei dinainte. Cartea de faţă li se adresează celor care vor să supravieţuiască şi să aibă succes în această lume pe cale de a se naşte: oameni care nu se simt confortabil în cariera lor, nemulţumiţi de viaţa lor, oameni de afaceri şi lideri care vor să rămână pe val, părinţi care vor să-şi pregătească odraslele pentru viitor şi milioane de oameni creativi şi cu abilităţi emoţionale ignorate şi subapreciate de Era informaţională.

Din această carte veţi învăţa cele şase aptitudini esenţiale, pe care eu le numesc «cele şase simţuri», de care vor depinde tot mai mult pe viitor succesul şi satisfacţia personală. Design, poveste, simfonie, empatie, joacă, sens. Acestea sunt capacităţi umane fundamentale, pe care oricine le poate stăpâni, iar scopul meu este să vă ajut să le stăpâniţi.

O schimbare de asemenea proporţii este complexă. Dar argumentul central al acestei cărţi e simplu. Timp de aproape un secol, societatea occidentală în general şi cea americană în special au fost dominate de o formă de gândire şi o abordare a vieţii excesiv de simpliste şi de analitice. Era în care am trăit a fost cea a «lucrătorului bazat pe cunoaştere», omul cu studii superioare care manipulează informaţia şi-şi pune în aplicare experienţa. Dar lucrurile sunt pe cale să se schimbe. De la prosperitatea materială care ne adânceşte aspiraţiile nemateriale, globalizarea care favorizează exportul de inteligenţă şi tehnologiile avansate care elimină cu totul anumite munci, o multitudine de forţe ne conduc spre o nouă eră. Una animată de o altă formă de gândire şi un alt mod de a aborda viaţa, care pune preţ pe aptitudini pe care le numesc creative şi afective. Creativitatea presupune capacitatea de a identifica tipare şi oportunităţi, de a crea frumuseţe şi emoţie în sens artistic, de a pune pe hârtie o poveste bună şi de a combina idei aparent fără nicio legătură, ca să obţii ceva nou. Afectivitatea implică abilitatea de a empatiza cu ceilalţi, de a înţelege subtilităţile interacţiunii umane, de a găsi bucurie în tine însuţi şi de a le-o aduce şi altora, de a ieşi din contingent în căutarea scopului şi a sensului.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO