Ziarul de Duminică

Ştiinţa cheltuirii cu rost/ de Ziarul de duminică

Ştiinţa cheltuirii cu rost/ de Ziarul de duminică

Autor: Ziarul de Duminica

15.01.2015, 23:55 142

Elizabeth Dunn & Michael Norton

Happy Money

Ştiinţa cheltuirii cu rost

Editura Publica

Traducere din engleză de Cosmin Nare.

„Dacă îţi închipui că banii nu aduc fericirea, înseamnă că nu ştii să îi cheltui.” Happy Money face o trecere în revistă a cercetărilor recente din domeniul ştiinţei cheltuirii banilor. Majoritatea oamenilor recunosc că simt nevoia de îndrumare profesionistă în privinţa obţinerii, economisirii şi investirii banilor. În materie de cheltuire, majoritatea acţionează în baza intuiţiei. Cercetările ştiinţifice demonstrează însă că aceste intuiţii sunt de multe ori greşite.
Happy Money explică motivele pentru care banii pot aduce mai multă fericire, atunci când se respectă cinci principii, de la alegerea experienţelor în defavoarea bunurilor materiale, la cheltuirea banilor spre binele celorlalţi. Aceste principii pot fi aplicate nu doar de persoane, ci şi de companiile interesate să îşi facă mai fericiţi angajaţii şi clienţii. Elizabeth Dunn şi Michael Norton arată cum diverse companii, ca Google, Pepsi şi Crate & Barrel au transpus aceste idei în fapte.

„Dunn şi Norton fac apel la cele mai recente cercetări ştiinţifice pentru a demonstra cum se poate obţine maximum de fericire din banii câştigaţi atât de greu. Happy Money nu este o achiziţie, ci o investiţie - şi încă una deşteaptă.” - Dan Gilbert, autor Stumbling on Happiness

„Nimeni nu înţelege mai bine ca Elizabeth Dunn şi Michael Norton cum se poate obţine cât mai multă fericire din banii pe care îi cheltuim. Dunn şi Norton utilizează observaţii cât se poate de obişnuite, la îndemâna oricui, pe care le rafinează cu o limpezime ce mai întâi ne amuză, iar apoi ne pune pe gânduri. Împărtăşindu-ne cunoştinţele lor sub forma unor principii uşor de aplicat, aceştia ne fac un mare serviciu.” - Dan Ariely, autor Iraţional în mod previzibil

„Se spune că «banii nu aduc fericirea» şi că «banii nu pot cumpăra dragostea». Dar oare aşa este? Nu cumva modul în care îi cheltuim are un impact direct asupra fericirii şi asupra experienţelor ce pot conduce către dragoste? Şi dacă da, contează suma cheltuită? 5 lei sunt suficienţi să-ţi aducă fericire? Dar 1 leu? La aceste întrebări, dar şi la multe altele, vei primi un răspuns detaliat şi convingător în această carte de care mulţi dintre noi aveam mare nevoie să fie scrisă.” - Andrei Dinulescu, Senior Marketing Manager, South Eastern Europe MoneyGram International .

 

Elizabeth Dunn este profesor de psihologie la University of British Columbia din Vancouver, Canada. La 26 de ani a fost numită una dintre „stelele în ascensiune” ale vieţii academice de către Chronicle of Higher Education.
Michael Norton este profesor de marketing la Harvard Business School. Cercetările sale au fost în două rânduri publicate în ediţia Year in Ideas a New York Times Magazine. În 2012 a fost inclus pe Smart List din revista Wired drept unul dintre cei „50 de oameni care vor schimba lumea”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO