Ziarul de Duminică

Terapie pentru crimă – film şi carte/ de Ziarul de duminică

Terapie pentru crimă – film şi carte/ de Ziarul de...

Autor: Ziarul de Duminica

29.01.2015, 23:51 83

Bogdan Hrib, Kiki Vasilescu

Terapie pentru crimă

Editura Tritonic

Colecţia „Mistery & thriller”

La începutul toamnei anului trecut, a fost lansat în cinematografe filmul românesc „Terapie pentru crimă”, regizat de Kiki Vasilescu, cu Claudia Pavel (cântăreaţa Cream) în rolul principal, Matilde (alte roluri sunt interpretate de Claudiu Ciurdat, Vlad Corbeanu, Robert Radoveanu, George Constantinescu). Kiki Vasilescu, regizorul dar şi scenaristul filmului, a fost scenarist şi producător la Studiourile MediaPro Pictures şi este autor al romanelor „Romanul românesc pervers” şi „Marele băiat de cartier”. Filmul e împănat de desene în alb şi negru făcute de Mirel Drăgan, animate de Kiki Vasilescu, care le-a dat o coloratură albastră – angoasantă şi onirică.  Dan Burlac, producătorul filmului, spunea despre „Terapie pentru crimă” că este „primul thriller românesc cu bani de acasă”. Thrillerul a fost făcut în regim independent de Kiki Vasilescu, iar actorii sunt co-proprietari ai producţiei, urmând să fie plătiţi procentual din încasările filmului.

Prietenul regizorului, editorul şi scriitorul Bogdan Hrib, a avut ideea să transforme filmul în roman. Este inexactă însă afirmaţia că se întâmplă la noi prima oară. Cu câţiva ani în urmă, în 2009, Studiourile MediaPro Pictures au produs filmul „Fire & Ice. Cronica dragonilor”, iar simultan cu lansarea filmului s-a lansat şi cartea scrisă, după scenariul filmului, cu acelaşi titlu, de Stelian Ţurlea şi publicată de Editura RAO. Acelaşi lucru l-a făcut acum Bogdan Hrib – a lansat cartea simultan cu filmul.

Cartea lui Bogdan Hrib cu Kiki Vasilescu co-autor este o comedie neagră.

„Aşa cum piesa de teatru Cântăreaţa cheală este o parodie la adresa societăţii britanice, aşa şi Terapie pentru crimă prezintă un personaj pur românesc, angrenat în tot felul de situaţii absurde. Terapie pentru crimă este, în concluzie, o parodiere a la Cântăreaţa cheală a thrillerului modern american”, declara Bogdan Hrib.


Eroina este o femeie (funcţionară) pe nume Matilde, care decide, peste noapte, să devină asasin profesionist. Vrea să devină mercenar, ca să-şi plătească ratele la bancă, dar nu-i prea iese. Matilde vrea să fie un criminal aşa cum a văzut în filme, însă încercările ei duc la situaţii amuzante. Peripeţiile Matildei devin amuzante pentru că se încăpăţânează să se ia în serios în cele mai absurde situaţii.

Cât priveşte elementele de comedie neagră din scenariu, Hrib aminteşte de faptul că asasina aspirantă Matilde îşi face un selfie cu cel pe care l-a omorât. În plus, nu omoară pentru că vrea să se îmbogăţească, sau pentru că vrea să fie un justiţiar, ci pentru că are rate de plătit... Pe de altă parte, „dacă în filmele americane asasinii au conturi în Elveţia, Matilde nu se descurcă să ridice banii de pe card de la cel care o angajează, ceea ce este absurd.”

Mai mult, continuă Bogdan Hrib, „Matilde nu cere, de exemplu, o anumită marcă de pistol. Şi va primi un pistolaş... În filmele americane un asasin va avea întotdeauna o armă cu lunetă. Pe lângă asta, vorbeşte la telefon despre activitatea ei fără să se teamă de interceptări. E amatoare şi naivă.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO