Ziarul de Duminică

Una dintre cele mai bune cărţi de afaceri/ de Ziarul de duminică

Una dintre cele mai bune cărţi de afaceri/ de Ziarul de...

Autor: Ziarul de Duminica

03.09.2015, 23:52 368

Dov Seidman

Află CUM

De ce modul în care facem ceva decide rezultatul acţiunii

Editura Litera

Colecţia CEO Must read. Traducere din limba engleză de Crina Boitor. Cuvânt-înainte de Bill Clinton.

Dov Seidman este fondator şi director executiv al LRN, care ajută sute de companii din întreaga lume să îşi croiască drum prin mediile juridice şi legislative complexe şi să favorizeze dezvoltarea unor culturi etice. Economic Times l-a inclus pe Dov Seidman printre „Cei mai importanţi 60 de gânditori globali ai ultimului deceniu”.

Aflaţi cum să vă remarcaţi şi să aveţi succes pe termen lung – aceasta a fost ideea de la care porneşte această carte, publicată iniţial în 2007 şi reeditată în 2011 şi numită de „The Wall Street Journal” una dintre cele mai bune cărţi de afaceri.

Într-o lume caracterizată de consum excesiv şi de ultratransparenţă, este din ce în ce mai greu să reuşeşti doar în baza a ceea ce produci sau a serviciilor pe care le oferi. Există totuşi un aspect care nu poate fi comercializat sau copiat: comportamentul – cum facem ceea ce facem. Cum ne comportăm, cum consumăm, cum semănăm încredere în relaţiile noastre şi cum interacţionăm cu ceilalţi contează mai mult ca niciodată. Încrederea, respectul, transparenţa, reputaţia au devenit moneda forte a succesului într‑o lume interconectată. Ele constituie acum, arată autorul, reţeta eficienţei, a productivităţii şi a profitabilităţii.

O nouă perspectivă din care să abordăm lumea, mediul de afaceri şi antreprenoriatul.

„O lucrare esenţială – spune fostul preşedinte Bill Clinton. Organizaţiile şi managerii care înţeleg că modul cum alegem să acţionăm contează în prezent mai mult ca niciodată vor progresa.”      

„Succesul nu poate fi creat – susţine Dov Seidman în finalul cărţii sale  –, nu îl  puteţi atinge urmărindu-l în mod direct. Succesul vine atunci când urmăreşti un scop înalt, iar starea pe care o ai atunci este ceea ce eu numesc starea plină de sens. Toate criteriile după care se măsoară succesul au în comun un singur lucru: ele arată sensul trecerii noastre prin viaţă. Atrunci când călătoria noastră are un sens – acela de a crea, de a face, de a amplifica şi de a susţine valorile adevărate ale existenţei – ea va aduce succesul, oricare ar fi criteriul după care îl măsurăm. Căutarea unei semnificaţii reprezintă în final valenţa supremă a lui CUM.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO