20 Years of connecting Europe

Daniel Cristea, commercial manager în cadrul Huawei Technologies: „Ramuri precum învăţământul sau lucrul la distanţă au devenit un mod de viaţă, iar toate acestea au nevoie de o infrastructură telecom care să susţină un volum mare de date”

14.09.2020, 13:39 Autor: Publicitate

„În 10 ani, Huawei a contribuit la aducerea a trei tehnologii diferite de comunicare în România”, descrie Daniel Cristea, commercial manager în cadrul Huawei Technologies, perspectiva sa asupra companiei în care lucrează. El este  commercial manager al Huawei Technologies din 2011, rol din care este responsabil de designul soluţiilor comerciale ale companiei.

În cadrul interviullui 20 YEARS OF CONNECTING EUROPE, el face o analiză a contribuţiei Huawei pe piaţa locală din perspectivă istorică: „Până în 1994, noi aveam doar telefonie fixă în România, din 1994 până în 2011 am avut 2G - o singură tehnologie timp de 17 ani – iar după ce Huawei a deschis biroul din România prin 2004, au urmat mai multe proiecte - de optimizare a reţelei 2G, iar apoi, începând cu 2011, au venit cu 3G, în 2014 cu 4G şi în 2015, cu 5G – în 10 ani, trei tehnologii diferite”.

El mai spune că pe lângă această contribuţie din punct de vedere tehnologic, Huawei a fost şi încearcă să fie în continuare o companie implicată în tot ceea ce înseamnă România, atât din punct de vedere umanitar (a contribuit la lupta autorităţilor împotriva pandemiei de COVID-19, a donat măşti şi echipamente de protecţie, de exemplu) şi încearcă să se implice şi în domeniul educaţiei în programele pe care le are, axate pe instruirea studenţilor români (spre exemplu, susţine programul bursei ANIS, prin care se încearcă încurajarea eforturilor profesorilor de introducere în curicula universitară a unor tehnologii cât mai noi şi a unor metode de predare inovatoare).

Întrebat care sunt perspectivele pieţei telecom în continuare, Daniel Cristea observă: „Contextul prezent al pandemiei a lovit destul de mult majoritatea ramurilor industriei – ce mi-ar plăcea foarte mult să văd ar fi o convergenţă între operatori, dar şi cu celelalte industrii, care să ducă înspre o optimizare a serviciilor, dar şi o creştere a gradului de securitate pentru fiecare individ, menţinând totuşi o creştere a eficienţei operaţionale şi de business”.

El este de părere că această convergenţă ar putea fi interpretată prin eforturile comune ale operatorilor şi ale furnizorilor de echipamente, atât în ceea ce priveşte creşterea modalităţilor de îmbunătăţire a securităţii cibernetice, cât şi în aducerea de soluţii şi de echipamente mai noi, mai optimizate pe partea de cost şi de consum de energie. „Acest lucru este posibil fiindcă există foarte multe organisme internaţionale care încearcă să dezvolte standarde în telecom  care pot fi folosite nu doar ca un ghid ci şi ca un instrument de încurajare a furnizorilor şi operatorilor spre aceste tipuri de eficientizare”.

Potenţialul dezvoltării acestor tehnologii este cu atât mai mare în contextul pe care îl traversăm: „Loc de optimizare mai este pe piaţa din România – se poate creşte destul de mult, mai ales că în contextul pandemiei de COVID-19 ramuri precum învăţământul sau lucrul la distanţă au devenit un modus vivendi, iar toate aceste lucruri au nevoie de o infrastructură telecom care să susţină un volum mare de date”. El adaugă că tehnologia tip 5G ar putea ajuta în contextul creşterii de date, inclusiv la menţinerea distanţării sociale, permiţând în acelaşi timp continuitatea serviciilor de tipul telemedicinei, mineritului şi altor aplicaţii care pot fi desfăşurate la distanţă prin aplicarea unei infrastructuri sănătoase.

Daniel Cristea aminteşte că la nivel global sunt ţări care au implementat tehnologia 5G cu mai mult curaj, Coreea de Sud, China – unde există chiar şi un port mare unde tehnologia 5G a dus automatizarea şi lucrul la distanţă la niveluri neaşteptate – aproape totul se face la distanţă – iar aceasta se reflectă într-o mai mare protecţie a lucrătorilor.

„La nivel global, 5G-ul deja s-a implementat, în România mai avem puţin de aşteptat fiindcă este vorba despre cadrul juridic care este încă în creare şi trebuie să se finalizeze licitaţiile pentru 5G”, aminteşte el.  

Ce îl motivează să îşi dezvolte cariera în domeniul său de activitate? Daniel Cristea mărturiseşte că tocmai dinamismul acesteia: „Industria telecom este una foarte dinamică, are parte de schimbări foarte rapide şi este într-un continuu proces de schimbare, apar de de la o zi la alta soluţii noi, modele de tranzacţionare noi, tot felul de riscuri şi de soluţii care trebuie dezvoltate pentru mitigarea acestor tipuri de riscuri. Nu mă plictisesc, este un domeniu foarte interesant; ajută şi faptul că Huawei este o companie care încurajează spiritul de antreprenor – ideile bune sunt încurajate, după ce trec printr-un proces de analiză şi unul decizional, dar în mare parte, ideile bune sunt apreciate şi promovate”.