• Leu / EUR4.9427
  • Leu / GBP5.4791
  • Leu / USD5.1135
20 Years of connecting Europe

Sabina Ştirb, marketing director Huawei Consumer Business Group: „Pentru noi, în România, divizia de consumer a încheiat primul semestru cu cea mai mare cotă de piaţă, de 30%, care reprezintă cel mai înalt nivel pe care noi l-am atins de când suntem aici”

11.09.2020, 11:02 Autor: Publicitate

„În momentul în care m-am alăturat echipei, am intrat într-o cursă pentru locul I, acesta a fost obiectivul şi brieful şi ceea ce m-a motivat să mă alătur companiei”, descrie Sabina Ştirb, care deţine funcţia de marketing director în cadrul companiei Huawei Consumer Business Group, obiectivul fixat când şi-a început acest rol.

Ea povesteşte în cadrul unui prim interviu din seria 20 Years of Connecting Europe că atunci când şi-a început activitatea la Huawei, în 2019, compania avea deja o poziţie de favorit, dar apoi au urmat o serie de alte provocări aduse de evoluţia acesteia: „Au existat multe provocări şi obstacole, aspect care ne-a determinat să ne provocăm şi pe noi să găsim cea mai bună cale de a comunica şi cele mai interesante campanii într-un context surprinzător şi poate neplanificat la începutul anului”.

Ea spune că anul acesta, unul caracterizat de şi mai multe provocări, atât ale companiei, cât şi generate de contextul global, compania şi-a atins deja o parte din obiectivele setate anterior: „Huawei a fost lider global în trimestrul II, a ajuns pe locul I, a depăşit competiţia vânzând cele mai multe telefoane inteligente din lume. Pentru noi, în România, divizia de consumer a încheiat primul semestru cu cea mai mare cotă de piaţă, de 30%, care reprezintă cel mai înalt nivel pe care noi l-am atins de când suntem aici. A fost un parcurs foarte interesant şi mult mai intens decât îl aşteptam”.

În ceea ce priveşte cultura corporativă a companiei, în care se îmbină mentalitatea chineză cu cea a românilor, Sabina Ştirb observă: „Huawei este a treia companie foarte mare căreia mă alătur, iar ceea ce îmi place foarte mult aici este mediul de lucru. Echipa cu care lucrez este probabil cea mai entuziastă echipă cu care am lucrat vreodată, suntem extrem de deschişi unii faţă de ceilalţi şi avem o comunicare foarte apropiată, iar acesta este un lucru minunat pentru că într-o corporaţie deseori straturile de comunicare şi ierarhiile îngreunează lucrurile foarte mult”.

Ea adaugă că aici a găsit o echipă deschisă, la orice nivel ierarhic s-ar afla aceasta, o disponibilitate foarte rapidă şi promptă la comunicare, cu deschidere pentru idei noi şi gata de a oferi susţinere pentru ca aceste noi idei să se şi întâmple.

„Cred că aceasta ţine foarte mult şi de ADN-ul companiei. Este o companie ambiţioasă, de tip challenger, care inovează în fiecare zi şi îşi alocă extraordinar de multe resurse pentru centrele de cercetare şi dezvoltare pe care le are în toată lumea - această dorinţă de inovaţie în permanenţă face ca şi ideile noi să fie valoroase, apreciate şi susţinute.”

Ea observă că românii şi chinezii se aseamănă din anumite puncte de vedere, aspect pe care l-a observat în munca alături de colegii expaţi: „M-au impresionat atitudinea, foarte determinată, deschiderea faţă de dialog, indiferent de ierarhie, deschiderea faţă de idei noi, determinarea susţinută şi intensă în orice moment. Sunt neobosiţi, au forţă de muncă şi o atitudine tot timpul orientată spre obiectiv, care cred că ne ajută foarte mult ca profesionişti fiindcă ne impune un respect faţă de ceea ce facem. Te uiţi tot timpul la ce ai realizat şi vrei să îmbunătăţeşti - nicio zi nu e la fel, iar asta admir eu foarte mult, modul în care  imprimă ei ritmul în compania noastră”.

Din punctul de vedere al diviziei adresate consumatorilor, explică Sabina Ştirb, piaţa locală este una dintre cele mai importante din Europa: „România reprezintă o piaţă care a fost mereu în creştere, o companie care a ajuns anul acesta la o companie record de cotă de piaţă, de aproape 30%, o companie care are un nivel de recunoaştere ridicat, iar produsele sunt deosebit de familiare românilor, au venit, s-au impus şi au fost foarte apreciate de utilizatori”.

Huawei este prezentă de aproape 20 de ani în Europa şi de aproximativ 18 în România: „Suntem colegi cu aproape 6.300 de alţi oameni, români şi expaţi, compania are patru centre globale de suport care deservesc diverse operaţiuni şi servicii în Europa şi este o echipă extraordinar de mare, o echipă extrem de diversificată şi foarte importantă la nivel global şi la nivel european - cu o prezenţă mai mare decât în alte ţări, cu un ritm de creştere foarte importantă, fiecare etapă a Huawei a fost foarte bine simţită în România, inovaţia şi serviciile oferite au contribuit la tot ce înseamnă digitalizare. Aş spune că aproape 20 de ani înseamnă aproape acelaşi timp de când Huawei este în Europa, iar faptul că investiţia a crescut constant nu face decât să arate cât de importantă este România pentru companie la nivel global şi cât de interesată este compania să desfăşoare aceleaşi investiţii în continuare”.

Din rândul proiectelor în care s-a implicat, le menţionează pe cele dedicate smartphone-urilor, dar şi dezvoltarea conceptului de ecosistem, care presupune promovarea unor dispozitive precum tabletele, dispozitivele wearable, căştile etc., precum şi a magazinului de aplicaţii al companiei. Acesta din urmă, deşi a fost lansat pe piaţa locală în ianuarie 2020, include deja aproape 750 de aplicaţii locale – ceea ce plasează România în topul ţărilor prin prisma integrării de aplicaţii.

Sabina Ştirb spune că pentru ea şi colegii săi este important să realizeze că felul în care ne-am schimbat ca societate, ca stil de viaţă, lucruri care au fost posibile şi datorită digitalizării şi accesului la orice tip de informaţie şi conţinut indiferent de graniţe: „Vrem să rămânem dedicaţi cu totul acestei misiuni de a continua ceea ce facem şi de a oferi cele mai interesante şi noi experienţe digitale”.