Afaceri de la zero

O pungă de suc sub brandul Hipy Bio costă în jur de 24 de lei

Adrian Fetcu, un economist din Iaşi, a pariat pe nişa sucurilor ecologice din cătină şi a ajuns la vânzări de 70.000 de euro

17.05.2019, 00:08 Autor: Georgiana Mihalache

„Ambiţia mea este să ţinem produsul în piaţa locală şi să ajungem în fiecare colţ al ţării.“

Adrian Fetcu, de profesie economist, dar cu apetit pentru zona antrepreno­ria­lă, a pus pe piaţă brandul Hipy Bio, sub care produce suc din cătină, un fruct fo­lo­sit cel mai des pentru întărirea imunităţii.

Investiţia totală în plantaţia de 20 de hectare de cătină ecologică din judeţul Iaşi a fost de peste 260.000 de euro, din fon­duri europene şi surse proprii, iar sucurile Hipy ajung în peste 50 de magazine Carre­four din ţară.

Deşi este o zonă de nişă, antrepreno­rul ve­de posibilităţi de dez­­vol­tare, românii de­ve­nind din ce în ce mai atenţi la ali­men­tele pe care le consumă. De aici şi am­­biţia fondatorului Hipy Bio de a pro­duce şi a vinde doar pentru piaţa locală.

„Din 2013 avem o plan­taţie de cătină certifi­ca­tă ecologic de 20 ha în ju­deţul Iaşi, sunt 33.000 de bu­taşi, soiul este unul nemţesc - Orange Energy. Sunt eco­nomist de pro­fe­sie, până în 2014 am avut o companie care se ocupa cu dez­voltarea softului pen­tru aplicaţii. Decizia de a trece în agri­cultură, în do­meniul cătinei, a venit pentru că era o nişă pe care nu o aborda nimeni. Ambiţia mea este să ţinem produsul în piaţa locală şi să ajungem în fiecare colţ al ţării“, a spus Adrian Fetcu, fondatorul Hipy Bio.

Fructele din plantaţie merg la un partener local care le procesează, sucul fiind congelat pentru a-şi păstra vita­mi­ne­le. Distribuţia este realizată de com­pa­nie, iar produsele se vând în ma­ga­zinele din reţeaua Carrefour, dar şi online, prin site-ul hipy.ro. O pro­vo­care în businessul Hipy este vremea, schim­bările de temperatură afec­tând plantaţia.

„Colaborăm cu Carrefour, ei au dat credit ideii noastre. Iniţial am intrat în magazinul Carrefour din Iaşi, am avut suportul lor, iar în prezent suntem în 56 de magazine Carrefour în întreaga ţară, hipermarketuri şi supermarketuri, este o colaborare bună şi corectă de doi ani deja“, a mai spus Adrian Fetcu.

Pentru că este un business sezonier, la recoltarea plantelor compania recrutează până la 15 oameni.

Cătina este folosită pentru aportul de vitamine, ajutând organismul prin întărirea imunităţii. Doza recomandată de consum este de 50 ml de suc de cătină dimineaţa, timp de 30 de zile.

Sucul Hipy Bio este făcut din cătină presată la rece, fără adaosuri, „nici măcar apă“, după cum precizează antrepre­no­rul. Motivul pentru care a ales congelarea su­cului este că astfel nu îşi pierde nutrienţii. Metoda pasteurizării, deşi mai simplă, implică pierderea vitaminei C din produs.

Sucul de cătină conţine o cantitate de vitamina C de 10 ori mai mare decât lămâile, de exemplu, mai spune fondatorul companiei.

Alături de sucul de cătină albă, în portofoliul Hipy mai există din 2018 şi sortimentul de suc de cătină combinată cu miere de salcâm.

„În următoarea perioadă vrem să ne extindem cu o hală de producţie şi cu depozite de congelare. Financiar nu am creşteri mari, am rămas la fel, sperăm să ne putem dezvolta cu câteva procente pe an, acesta ar fi targetul“, a mai adăugat Adrian Fetcu.

El mai spune că intrarea pe o zonă de nişă, cu un produs de calitate şi încrederea antreprenorului în business reprezintă cheia de evoluţie în orice afacere.

Brandul Hipy Bio este operat de compania cu acelaşi nume, înfiinţată în 2016 şi deţinută integral de antreprenorul Adrian Fetcu. În 2017, cel mai recent an pentru care există date publice, compania a raportat afaceri de 320.000 de lei (70.000 de eur

Hipy Bio activează pe o nişă în care, potrivit informaţiilor de la reprezentanţii companiei, nu mai există alţi jucători cu un produs asemănător. Un alt brand românesc, Profructta, produs la Câmpulung Muscel, a intrat în 2018 pe nişa produselor ecologice, realizând astfel suc din fructe de pădure.

În producţia de cătină există Cooperativa Agricolă Bio Cătina, care numără 15 fermieri români din mai multe judeţe, şi care vinde materie primă la export.

 

 

ZF şi Banca Transilvania lansează proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma  www.zf.ro/afaceri--de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania