• Leu / EUR4.7228
  • Leu / GBP5.3006
  • Leu / USD4.1899
Afaceri de la zero

Adrian şi Tudor Georgescu produc ambalaje realizate din plante într-o fabrică din Buftea şi vor să se extindă în vestul Europei

7 iun 2019 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Fabrica Biodeck din Buftea, în apropiere de Bucureşti, are 20 de angajaţi, responsabili de vânzări, management şi depozite.

Adrian şi Tudor Georgescu, doi fraţi din Bucureşti, au fondat în 2017 un business care produce ambalaje, pahare şi tacâmuri com­pos­tabile, folosind ca materie primă tres­tia de zahăr şi amidonul de porumb. În anul 2018 afacerile Biodeck au ajuns la opt milioane de lei.

„Ambalajele Biodeck sunt o alterna­tivă pentru cele de unică folosinţă din plastic, fiind produse din ingrediente 100% regenerabile şi biodegradabile. De ba­ză, ca materie primă, sunt amidonul de porumb – care provine dintr-un amestec de uleiuri vegetale, dar şi trestia de zahăr. Noi le folosim pentru a face farfurii, case­role şi tacâmuri“, spune Adrian Geor­gescu, unul dintre fondatorii Biodeck.

Bazele afacerii au fost puse în aprilie 2017, când cei doi fraţi s-au aşezat la masă şi au ales numele firmei. Un an mai târziu, în vara anului 2018, au încheiat primul contract cu un lanţ de magazine. Astăzi, am­balajele Biodeck se găsesc atât pe raf­turi ale retailerilor, cât şi în mai multe cafe­nele şi restaurante. În plus, compania ex­portă către ţările scandinave şi inten­ţio­nează să deschidă primul birou dincolo de graniţele României, în Franţa.

„Avem vânzări foarte bune şi online, atât pe platforma noastră, cât şi pe Amazon. Vindem şi pe platforme online autohtone“, mai spune Adrian Georgescu.

Fabrica Biodeck se află în Buftea, în apropiere de Bucureşti, concentrând un număr de 20 de angajaţi, responsabili de vânzări, management şi depozite.

„Tacâmurile din plante sunt mai rezistente decât cele din plastic. Cererile tot mai mari au adus aceste schimbări pe piaţa ambalajelor. Diferenţele de preţ între materia primă pentru ambalajele clasice din plastic şi cele compostabile sunt de circa 30%, cea pentru ambalaje com­postabile fiind mai scumpă. Pe mă­su­ră ce cererea creşte, preţurile încep însă să scadă“, spune Adrian Georgescu.

Spre deosebire de ambalajele reci­cla­bile, care pot fi reintroduse în cicluri noi de producţie, cele compostabile se trans­for­mă în compost (îngrăşământ agricol natural) sub influenţa umezelii şi a căldurii. Dacă produsele reciclabile pot fi re­folosite de câteva ori, com­postul este re­utili­za­bil la infinit, ex­pli­că Adrian Georgescu.

Furnizorii de ma­terie primă pen­tru Biodeck sunt din afara României, iar scopul fondato­rilor afacerii este să producă local materialele nece­sare.

Designul produselor Bio­deck este făcut de artişti locali, aleşi în urma unor selecţii făcute de reprezen­tanţii companiei.

„Vrem ca la anul să ne extindem şi în vestul Europei. Ţintim Franţa, Italia şi Anglia, ţări foarte dezvoltate, unde există un apetit mai mare pentru astfel de produse. Şi românii sunt responsabili, cererea este mare şi aici, dar piaţa din Vest este cu siguranţă mai mare.“

Ambalajele Biodeck se descompun în circa cinci ani de la momentul încetării utilizării lor, Adrian Georgescu spunând că orice tip de ambalaj are, în acest moment, o alternativă reciclabilă sau compostabilă, pentru a evita poluarea.

Doar comenzile plasate pe site-ul companiei aduc circa 10.000 de euro din cifra de afaceri totală a Biodeck, livrările fiind realizate prin şoferii companiei sau prin intermediul firmelor de curierat.

Preţul unui pachet cu 50 de caserole Biodeck variază între 27 şi 46 de lei, un set de 50 de pahare transparente poate costa între 18 şi 29 de lei, iar un sul de saci menajeri compostabili costă 8,6 lei, potrivit datelor de pe site-ul companiei.

 

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania