Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. A pornit o fabrică de sucuri din mere cu 10.000 de euro şi vrea să ducă brandul Merero la nivel naţional

07.06.2023, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

În prezent, produsele Merero sunt livrate la domiciliu în Bucureşti şi Ilfov, dar fondatorul Alexandru Ilie vrea să înceapă livrările la nivel naţional.

Pentru Alexandru Ilie, născut şi crescut în Voineşti (judeţul Dâmboviţa), merele nu sunt doar fructele preferate, ci şi cele de la care a pornit o idee de afaceri pentru a duce această pasiunea mai departe. Aşa a luat naştere brandul de sucuri de mere Merero, realizate din mere din Voineşti.

„Povestea noastră a început în 2012, atunci când împreună cu tata, am cumpărat o instalaţie de procesare din Germania, curios fiind de cum putem valorifica fructele din livada noastră, care nu aveau un preţ extraordinar pe piaţă“, povesteşte Alexandru Ilie. Brandul Merero a apărut în urmă cu aproximativ patru ani atunci când antreprenorul a început livrările la domiciliu. În prezent, produsele Merero sunt livrate la domiciliu în Bucureşti şi Ilfov, iar Alexandru Ilie lucrează la dezvoltarea unui site care va ajuta producătorul să trimită sucurile şi dulceţurile îndulcite în principal cu suc de mere în toată ţara. Deşi nu avea experienţă în domeniul alimentar şi al băuturilor, Alexandru Ilie a acumulat acum circa 10 ani în care s-a lovit de toate provocările, dar a sesizat şi toate părţile pozitive ale unui domeniu foarte competitiv, cu multe produse şi mulţi jucători mici şi mari. El consideră că lucrurile se învaţă din mers pentru că ce se scrie în cărţi nu coincide întotdeauna cu ce se întâmplă în realitatea din business.

„Ne-am dori foarte mult să ne diferenţiem de ce este în piaţă, să putem să punem în evidenţă gustul de fructe româneşti. Clienţii noştri ştiu că atunci când comandă pe site-ul Merero nu vor primi fructe de import sau sucuri făcute din alte fructe decât cele din livada noastră sau din livezile celorlalţi cetăţeni ai comunei Voineşti“.

Astfel, pentru a putea procesa până la 80 de tone de mere pe an, antreprenorul colaborează şi cu alţi producători de mere din zonă. Livada Merero se întinde pe un hectare şi jumătate de teren.

El crede că în acest domeniu trebuie să fii creativ, de aceea a ales să şi facă livrări la domiciliu şi acum lucrează la rebranding şi la site-ul propriu de livrări.

„Acum suntem din nou în mişcare şi îmbunătăţim. Încercăm să aducem o nouă faţă, să facem oarecum un mic rebranding pentru Merero. E un domeniu în care ai nevoie să fii într-o continuă mişcare. E şi competitivitate, clar. Şi atunci nu poţi să să stai nicio secundă“. Practic, Alexandru Ilie a început acest business cu 10.000 de euro, dar ulterior a mai investit în dezvoltare, luând şi credite bancare şi fonduri IMM Invest. Merero realizează şi dulceţuri îndulcite în principal cu suc de mere, iar recent antreprenorul a achiziţionat şi un deshidrator pentru fructe.

„Banii pe care i-am strâns i-am investit în livadă. Acolo reuşim să producem 80 de mere pe an. Şi din nou am strâns bani, am reinvestit într-o nouă fabrică. Acum suntem undeva la 90-95% stadiu de finaliza al proiectelor, mai avem nevoie de câteva utilaje. Pot spune că această investiţie este undeva între 150.000 şi 200.000 euro, cu tot ceea ce înseamnă dezvoltarea site-ului, partea de livrări la domiciliu şi un mic depozit lângă Bucureşti, pentru că avem nevoie să ducem fructele în anumite condiţii. Vara avem depozitul frigorific şi atunci vara pot ajunge sucurile reci la consumatorul final“.

În cadrul businessului Merero, Alexandru Ilie lucrează alături de soţia sa şi are trei angajaţi permanenţi, dar şi zilieri în sezon.

Alexandru Ilie spune că pandemia a îngreunat puţin aceste planuri de dezvoltare, însă a mers înainte de proiectele de dezvoltare. Antreprenorul are deja un contract semnat cu o firmă de curierat pentru a livra produsele în toată ţara ţi a adoptat ambalarea în Bag-in-Box, ceea ce facilitează transportul. Însă, planurile lui nu se opresc aici.

„Cred că cea mai importantă ţintă a noastră în momentul de faţă este agroturismul. Îmi doresc foarte mult să pot să dezvolt această latură şi ne pregătim de investiţii majore în această zonă, dar şi pe partea de de sucuri, de produse din mere“.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania