• Leu / EUR4.9490
  • Leu / GBP5.6367
  • Leu / USD5.0469
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Acolo unde „cresc” păpuşile

26.02.2022, 11:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Păpuşile Muppets, care au făcut înconjurul lumii pentru stilul lor haios de a aborda subiecte diverse, au fost sursa de inspiraţie pentru o asociaţie culturală din Cluj-Napoca. Szabó Tünde, fondatoarea Asociaţiei Simeon, este cea care coordonează producţia din Ferma de Păpuşi şi şi-a propus să transforme încet-încet această activitate într-un business în adevăratul sens al cuvântului.

Scopul Asociaţiei Simeon este promovarea păpuşeriei, o activitate cu care Szabó Tünde vrea să devină cunoscută deocamdată la nivel naţional. „În acest moment, societatea este relativ la început, dar ştim că aceasta se va dezvolta rapid şi vom ajunge cunoscuţi pe viitor şi la nivel internaţional. Misiunea noastră este de a face o gamă cât mai diversificată în domeniul producţiei de păpuşi”, spune fondatoarea asociaţiei clujene. La bază sunt trei fondatori, Szabó Tünde fiind cea care are rolul de preşedinte. Au investit în dezvoltare puţin câte puţin, lucrurile evoluând cu paşi mici, dar siguri. O parte din venituri a fost constant reinvestită pentru procurarea materiei prime care se transformă apoi în păpuşi pe mână, păpuşi pe deget, jucării de pluş şi decoruri pentru miniscene de teatru. În funcţie de produs, preţurile sunt cuprinse între 15 şi 85 de lei.

„Clienţii sunt de la copii începând cu vârsta de trei ani, cărora le cumpără păpuşi părinţii sau bunicii, până la educatoare, învăţătoare, logopezi şi psihologi, mai ales că aceste marionete ajută mult atât în dezvoltarea emoţională, cât şi în dezvoltarea vocabularului şi a fanteziei celor mici. Printre cumpărători se regăsesc chiar şi cupluri care îşi doresc un pic de joc în viaţa lor, păpuşile putând fi un cadou haios chiar şi pentru adulţi.” Ferma de Păpuşi îşi are spaţiul de producţie în Cluj-Napoca, iar ce iese din mâinile celor care meşteresc la realizarea marionetelor se vinde online, pe pagina de Facebook cu acelaşi nume, pe site-ul eMag, la târguri, dar şi în incinta centrului comercial Iulius Mall din Cluj-Napoca, unde businessul are o insulă dedicată de la începutul lunii decembrie 2021.

„Deoarece forma noastră juridică este de asociaţie culturală, închiderea anului o vom avea abia prin martie-aprilie. Pentru moment însă ştim că, datorită programului Go Local al Iulius Mall, luna decembrie a fost o lună foarte bună pentru noi din punct de vedere financiar”, mai spune Szabó Tünde. Peste 150 de mici întreprinzători se înscriseseră până la jumătatea lunii decembrie în programul Go Local, pe care dezvoltatorul imobiliar Iulius Group l-a demarat în toamnă. Campania îşi propune să îi încurajeze pe antreprenorii locali care nu au mai fost prezenţi în centre comerciale sau malluri să intre în proiectele Iulius, oferindu-le o serie de avantaje.


Szabó Tünde, preşedintele asociaţiei care deţine Ferma de Păpuşi: „În ultimii doi ani, am fost nevoiţi să trecem mai mult în online, dar vânzarea în târguri sau în magazine este mult mai eficientă în cazul produselor noastre.”


Programul este implementat în cele două ansambluri mixed-use ale companiei, Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara, dar şi în reţeaua Iulius Mall din Suceava, Iaşi şi Cluj-Napoca. Obiectivul este de a creşte numărul de retaileri activi şi, din acest program, în cinci ani, să se dezvolte noi reţele de antreprenori la nivel naţional. Producători de articole artizanale sau cosmetice organice, mici întreprinzători din HoReCa şi din entertainment, florării, producători apicoli, magazine cu produse pentru copii, antreprenori din domeniul serviciilor sunt câteva dintre profilurile celor care s-au înscris în program.

Programul Go Local le oferă celor selectaţi beneficii precum scutirea temporară de la plata chiriei sau reduceri, flexibilitate la durata contractului, campanii de promovare, consultanţă. „În ultimii doi ani, am fost nevoiţi să trecem mai mult în online, dar vânzarea în târguri sau în magazine este mult mai eficientă în cazul produselor noastre. E bine ca potenţialii clienţi să vadă, să poată pune mâna pe produs pentru a-şi da seama că apoi nu se mai pot despărţi de el”, spune Szabó Tünde. Planurile ei pentru Ferma de Păpuşi implică acum transformarea activităţii asociaţiei într-un SRL, alături de mutarea într-un atelier mai spaţios şi cooptarea în echipă a încă doi-trei angajaţi, pentru a putea produce mai mult.

O parte din venituri a fost constant reinvestită pentru procurarea materiei prime care se transformă apoi în păpuşi pe mână, păpuşi pe deget, jucării de pluş şi decoruri pentru miniscene de teatru. În funcţie de produs, preţurile sunt cuprinse între 15 şi 85 de lei.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

ABCdarul alimentaţiei – workshopuri culinare (Râmnicu Vâlcea)

Fondator: Alex Rada

Investiţie iniţială: 100.000 de euro

Prezenţă: naţională


 

Atelier Otilia Scutaru – Aatelier de jucării croşetate (Bucureşti)

Fondatoare: Otilia Scutaru

Prezen˜a: online


Atlasul cu petale – atelier de aranjamente florale (Bucureşti)

Fondatoare: Mihaela Furtună

Investiţii: peste 15.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti


Marara – brand de figurine din lemn şi ceramică (Bucureşti)

Fondatoare: Marilena Burcea şi Mara Patriche

Cifră de afaceri: 6.000 de euro

Prezenţă: naţională


Centru educaţional Cambridge (Sibiu)

Fondatoare: Ramona Soceanu

Investiţie iniţială: 500 de lei

Cifră de afaceri în 2021: 300.000 de lei (60.000 de euro)

Prezenţă: online şi în Sibiu


ZF, Banca Transilvania şi Vodafone  au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone