Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Adrian Bîlă a adus în 2015 în România franciza Coffee Bike, care a ajuns la 14 locaţii şi venituri de 40.000-60.000 de euro pe cafenea

18.06.2020, 00:07 Autor: Florentina Niţu

Adrian Bîlă a adus în 2015 în România franciza Coffee Bike, o cafenea mobilă, pe care a descoperit-o în Germania, iar în prezent are 14 unităţi în România, două în proprietate şi 12 date în sistem de franciză, iar planurile antreprenorului sunt să mai acorde trei francize în acest an.

„Coffee Bike înseamnă o cafe­nea mobilă pe trei roţi, care îşi desfăşoară activitatea în 6 mp. Am început cu unitatea noastră pilot, o locaţie pe Calea Dorobanţilor, si­tuată în incinta British Council. La opt luni după aceea am deschis o altă locaţie, pentru că nu făceam faţă cererii. În timpul săptămânii vin­deam în locaţia fixă, iar în weekend pedalam şi participam la diferite evenimente din Satu Mare până în Vama Veche“, povesteşte Adrian Bîlă.

Un an mai târziu, în iulie 2016, a dat chiar el prima franciză Coffee Bike în România şi în acelaşi an a ajuns la pa­tru francizaţi pe o perioadă de patru ani, care au hotărât în acest an să prelungească contractul.

În prezent, în România sunt 12 francize Coffee Bike, iar antreprenorul susţine că interesul românilor pentru un astfel de busi­ness a cres­cut în această perioa­dă, de­oarece cos­turile fixe sunt mici. De altfel, pe lângă ca­fea, compania comercializează şi alte pro­duse, de tip smoothie, milkshake, cafe frap­pe, limonadă, fresh sau ceai, cu valoare adăugată mare.

Odată cu instalarea stării de urgneţă, cele 14 locaţii au avut activitatea oprită, iar numai una dintre ele, situată în incinta mallului din Ploieşti, a plătit chirie, celelalte având chel­tu­ieli cu chiria zero. „Avantajele Coffee Bike sunt mobilitatea, au­to­nomia şi costurile mici cu întreţi­nerea.“

Antreprenorul su­bliniază că franci­za­ţii au libertatea de a-şi stabili preţul produse­lor, iar o cafea costă 8, 10 sau 12 lei. „În de­curs de-o oră, apara­tu­ra poate pro­duce 120 de ca­fele. Este auto­no­mă, mer­ge şi 14 ore fără curent.“

„În perioada stării de ur­gen­ţă a fost greu, nu ne aş­tep­tam la aşa ceva, toţi am fost pe zero, dar francizorul din Germania ne-a susţinut mo­ral şi financiar. Acum avem pa­tru locaţii deschise şi se redeschid şi ce­le­lalte. Dorinţa de eve­ni­mente e mare în acest mo­ment şi ne bucurăm, pentru că avem franci­zaţi care îşi fac cifra de afaceri nu­mai din evenimente“.

Adrian Bîlă adaugă că Coffee Bike se uită către desfacerea produselor în zonele rezi­denţiale, în apropie­rea centrelor comer­cia­le şi de birouri. Franci­za este oferită în do­uă moduri, fie este cum­părată di­rect cafe­nea­ua pe roţi cu 21.000 de euro, fie este închiriată bicicleta şi atunci costul este de 11.000 de euro.  „Avem doar un francizat care a închiriat bicicleta, pentru că românii încă au simţul proprietăţii. Acesta este un business care depinde de implicarea ta şi poţi recupera investiţia în patru luni de zile. Într-un an, încasările generate sunt între 40.000-60.000 de euro“.

Antreprenorul afirmă că în zilele bune o unitate Coffee Bike poate vinde între 300-800 de cafele pe zi, menţionând că în România este loc pentru circa 200 de cafenele sub acest concept. Acum, în Germania sunt 250 de astfel de businessuri pe roţi.

„După această perioadă grea am rămas cu atitudinea pozitivă, deşi am fost doborâţi, însă nu ai cum să nu reuşeşti dacă nu eşti optimist şi inventiv“.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania