Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Adrian Ciubotaru a lăsat avocatura şi a fondat împreună cu alţi asociaţi un local cu bere artizanală şi cafea de specialitate în Popeşti-Leordeni

04.08.2021, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În prima lună, încasările de la Hood & One Love Coffee au fost de 4.000 de euro, însă acum cifra a ajuns să se tripleze.

Adrian Ciubotaru, de profesie avocat, a dus la îndeplinire visul său de a avea o cafenea în toamna anului 2020, în plină pandemie. Conceptul în care este cofondator şi care poartă numele de Hood & One Love Coffee implică vânzarea de cafea, dar şi o componentă de bere artizanală, de care sunt responsabili asociaţii săi Constantin şi Andrei Carlaonţ şi Lucian Popescu.

„În toamna lui 2020 am început să discutăm, iar într-o lună am amenajat şi am deschis localul. Au fost mai multe lucruri care s-au sudat. Printre ele, faptul că ştiam foarte bine zona şi oportunitatea găsirii spaţiului în care suntem noi în chirie în acest moment“, a povestit Adrian Ciubotaru la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Primul său contact cu cafeaua de specialitate a avut loc în 2014, când a intrat într-o prăjitorie de cafea în Madrid. Acolo cineva l-a introdus în lumea cafelei, i-a făcut cunoştinţă cu un sortiment rar, Jamaica Blue Mountain, şi i-a povestit despre particularităţile cafelei. Abia pe la sfârşitul lui 2018 însă, Adrian Ciubotaru s-a gândit că ar putea transforma această pasiune în business.

„Din 2019 până în 2020 am participat la evenimente specializate pe cafea şi mi-am aprofundat cunoştinţele. Asocierea cu băieţii care se ocupă de bere a venit după primele şase luni de pandemie. Ne-am cunoscut fiind vecini în Popeşti-Leordeni. Stând de vorbă şi povestind, am ajuns la conceptul acesta, cu bere şi cafea în tandem. 20 noiembrie 2020 a fost ziua în care am deschis uşa, pe la ora 15.“

Cafeaua vine de la importatorii mari din Europa, iar Adrian Ciubotaru o prăjeşte în propria prăjitorie. În ceea ce priveşte berea, asociaţii lui au dezvoltat două reţete la fabrica de bere Clandestin şi aduc de asemenea sortimente de la alte branduri de bere artizanală. 

După doar trei sau patru ore de activitate în prima zi de funcţionare, proprietarii Hood & One Love Coffee au fost nevoiţi să rămână doar cu vânzările în regim „to go“ vreme de mai mult de o lună, deoarece a doua zi localitatea Popeşti-Leordeni a intrat în carantină. „A fost cel mai bun exerciţiu economic în deschiderea unei afaceri. Mai rău de atât nu putea să fie“, povesteşte astăzi Adrian Ciubotaru.

Investiţia iniţială a ajuns la circa 25.000-30.000 de euro, ţinând cont că mare parte din lucrările privind amenajarea au fost făcute pe cont propriu, fără a apela la firme specializate. Inclusiv unele echipamente pentru preparea cafelei au fost aduse de Adrian Ciubotaru de acasă, el având deja câteva astfel de dotări. În prima lună, încasările de la Hood & One Love Coffee au fost de 4.000 de euro, însă acum cifra a ajuns să se tripleze.

„Luăm în calcul şi pe viitor dorinţa oamenilor de a ieşi din case şi de a sta la terase. Nu avem decât câteva luni de activitate, vrem să vedem unde suntem când vom trage linie la sfârşitul anului 2021“, adaugă Adrian Ciubotaru.

În prezent, el nu mai profesează ca avocat şi spune că nu intenţionează să revină în acest domeniu atâta timp cât afacerea va funcţiona. Chiar mai mult, el şi asociaţii săi se gândesc să extindă businessul şi să facă mai departe cunoscut acest model de local, cu cafea şi bere la comun.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania