• Leu / EUR4.9477
  • Leu / GBP5.8325
  • Leu / USD4.6725
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Adrian Mengheş, de profesie inginer, a descoperit reţeta îngheţatei la butoi, iar astăzi produce peste 40 de sortimente de îngheţată artizanală sub brandul Butoiul cu îngheţată

01.07.2021, 00:05 Autor: Alexandra Matei

♦ „Avem o locaţie în Edenland Park, un laborator în Bucureşti şi ne dorim şi o locaţie pentru gelateria propriu-zisă.“

Adrian Mengheş, un inginer din Bucureşti, a pornit în căutarea reţetei autentice a îngheţatei la butoi acum mai bine de 10 ani, a adaptat-o după gusturile românilor şi a dat naştere brandului Butoiul cu îngheţată, sub care astăzi produce îngheţată artizanală cu arome pur româneşti. Businessul este o afacere de familie şi a pornit în urma unei investiţii de 7.000 de euro, bani luaţi de la bancă printr-un credit nevoi personale.

„Businessul a început acum 10 ani, dar nu s-a numit Butoiul cu îngheţată de la început. Am pornit cu maşini de îngheţată care mergeau prin cartiere. Butoiul cu îngheţată a venit după doi ani de funcţionare cu maşinile de îngheţată, pentru că nu aveam acces la evenimente corporate sau nunţi şi atunci am zis să facem ceva tradiţional românesc şi mi-a venit ideea aceasta. Am alergat pe la toate satele româneşti să găsesc pe cineva să-mi spună secretul îngheţatei la butoi. Am găsit la Vâlcea un om, nea Ion, care m-a învăţat să fac îngheţată la butoi. Am făcut îngheţată după reţeta lui şi apoi noi am adaptat-o după cerinţele bucureştenilor”, a povestit Adrian Mengheş, fondatorul afacerii.  În prezent, businessul are o locaţie în parcul de aventură Edenland din Baloteşti, unde se vinde îngheţată la cornet şi la pahar şi un laborator în Bucureşti, de unde clienţii pot să ridice comenzile făcute fie telefonic, fie pe site.

De asemenea, comenzile sunt livrate cu maşinile specializate ale firmei sau prin intermediul aplicaţiilor de delivery. Cei mai mulţi clienţi au fost anul trecut, în perioada de după lockdown, când vânzările direct din laborator ajungeau la 6.000-7.000 de lei pe zi. O cupă de îngheţată de 70 de grame marca Butoiul cu îngheţată costă 9 lei. Pe site se găsesc peste 40 de sortimente de îngheţată, iar câteva dintre cele mai vândute sunt vanilie, ciocolată, mango, caramel sărat sau mentă. „Toate sortimentele noastre merg pe gusturi româneşti, unde materia primă este din abundenţă pe piaţa din România. Mergem pe măr copt, mentă, busuioc şi lucruri fresh pe care le luăm din supermarket”. Anul 2020 a fost un an foarte bun pentru business, spune Adrian Mengheş, iar cifra de afaceri s-a ridicat la 220.000 de lei  (44.000 de euro). În acest an, Adrian Mengheş susţine că a făcut mai multe investiţii cum ar fi cumpărarea unei noi maşini pentru produse congelate şi o linie de îngheţată pe băţ, ce conţine producţia, glasarea şi ambalarea. 

Aceasta din urmă, menţionează el, a venit la cererea lanţurilor de retail din piaţă si este un pas ce va permite intrarea în magazine. „Este o linie de producţie mică, de 3.000 de unităţi pe zi. Acest pas ne va permite să intrăm şi în magazine. Brandul se păstrează şi acum lucrăm la etichete şi ambalaj. Încă facem teste. Cred că de la anul vom ieşi cu ele pe piaţă”. Un plan pe care Adrian Mengheş îl are pentru Butoiul cu îngheţată este acela de a deschide o locaţie pentru gelateria propriu-zisă, întrucât a ajuns la un nivel în care spaţiul existent este foarte mic. În cinci ani, el îşi propune să contureze un concept de gelaterie „care nu s-a mai văzut în România”, cu diferite sortimente adaptate pe gusturi româneşti. De asemenea, targetul său este ca niciun client să nu iasă din gelaterie fără să cumpere îngheţată de mai puţin de 50 de lei. 

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone