• Leu / EUR4.8922
  • Leu / GBP5.5612
  • Leu / USD4.4928
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Adriana Iancu a dus brandul de prăjituri Love at First Bite la peste 60.000 euro în 2021, la trei ani de la deschidere

08.04.2022, 00:05 Autor: Georgiana Mihalache

♦ În sezonul de Paşte, din laboratorul artizanal Love at First Bite ies până la 2.000 de cozonaci.

Adriana Iancu decidea în urmă cu patru ani să treacă de la un domeniu tehnic, o firmă care importa oţel beton şi tablă, la prăjituri, având deja pasiunea pentru gătit. Aşa a apărut brandul Love at First Bite, un atelier de prăjituri şi torturi din Capitală, în urma unei investiţii de 27.000 de euro, pus pe picioare în 2019.

„Lucram într-un domeniu total diferit faţă de ceea ce fac acum, eram director comercial la o firmă care importa şi vindea oţel beton şi tablă. Am vrut să fac ceva, întotdeauna am avut înclinaţia spre a găti, să încerc reţete, dar nu de dulce, făceam cel mult clătite. M-am înscris la un curs de gătit, am început în ianuarie 2018, a durat şase luni. Am început să fac dulciuri acasă, să le dau vecinilor, rudelor“, a povestit Adriana Iancu, fondatoarea atelierului de prăjituri Love at First Bite.

Începând cu 2019, atelierul de prăjituri a primit şi autorizaţia de funcţionare, iar ulterior trendul a fost de creştere, având din ce în ce mai mulţi clienţi. De altfel, încă de la începutul businessului, fondatoarea a investit profitul în echipamente şi materie primă.

„Noi avem un laborator artizanal, noi chiar creăm produsele. Dacă clientul are o anumită preferinţă, personalizăm produsul cum doreşte. Pentru noi contează gustul. Încercăm să fim în trend tot timpul şi cu ingrediente naturale, ne putem plia şi adapta în funcţie de dorinţele lor“, a mai explicat Adriana Iancu.

Ea a menţionat că nu lucrează pe stocuri, clienţii putând să comande online produsele pe site-ul loveatfirstbite.ro, în funcţie de preferinţe. Totuşi, pentru a răspunde cererii din partea vecinilor laboratorului de cofetărie, antreprenoarea colaborează cu un magazin din cartier pentru a expune într-o vitrină câteva prăjituri. Georgiana Mihalache

„Clienţii sunt tineri, care au în general un copil sau doi şi care care vor să mănânce sănătos. Sunt oameni foarte bine ancoraţi în realitate, vor să mănânce un produs bun. Preţul este undeva între 130-150 lei kilogramul de tort“, a mai spus Adriana Iancu.

Materia primă pentru produse vine în general de la producătorii locali, însă pentru ingredientele care nu se găsesc pe piaţa românească, antreprenoarea apelează la cele produse în afară, cum este cazul ciocolatei belgiene, spre exemplu.

„Cred că cel mai mare avantaj al nostru a fost că ne-am adaptat în pandemie. În 2021 am început să ne revenim uşor-uşor. Tipologia de comenzi s-a schimbat, torturile mari de 6-7 kg pentru petreceri au devenit de 2 kg. Este aceeaşi muncă, indiferent de cantitate, este acelaşi procedeu, dar costurile sunt mai mari“, a mai spus fondatoarea Love at First Bite.

Totuşi, în ciuda provocărilor, cifra de afaceri în 2021 a fost de 60.000 euro, mai spune antreprenoarea, dublă faţă de anul anterior.

„Visul meu este să deschidem o cofetărie în centru sau spre zona de nord a Capitalei. Nu vreau să mă extind foarte mult, am crescut organic, este ca bebeluşul meu. Clienţii sunt cei care ne cresc, vânzările sunt foarte importante“, a explicat Adriana Iancu.

Ea a mai adăugat că, deşi are pregătire de economist, atunci când a pornit businessul nu a mizat pe calcule şi plan de afaceri şi, cu toate că este dificilă, viata de antreprenor este şi plăcută, atunci când vine din pasiune.

„Mă alimentează şi un mesaj pe care îl primesc de la un client fericit, acestea îmi dau energia să merg mai departe. Ca antreprenor îţi trebuie perseverenţă, muncă şi implicare. Fără ele nu faci nimic. Când este şi pasiune, e perfect, uiţi de nopţile nedormite“, a concluzionat Adriana Iancu. Georgiana Mihalache

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

♦ Proiect editorial susţinut de Vodafone Business.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone