Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Adriana Muscalu şi Andrei Iftime s-au întors din străinătate şi au deschis restaurantul Altceva Caffe în Bacău, pe care l-au dus la 800.000 lei în 2020

06.06.2021, 09:45 Autor: Georgiana Mihalache

Altceva Caffe are circa 70 de locuri pe terasă şi în interior şi oferă mese rapide, dar sănătoase, alături de cafea.

Adriana Muscalu şi Andrei Iftime au decis în urmă cu patru ani să se întoarcă în România cu experienţa în domeniul HoReCa dobân­di­tă în străinătate şi au pus bazele pro­priului business în această industrie, mizând pe o nişă nouă - mâncarea realizată rapid, dar cu ingrediente sănătoase. Aşa a apărut Altceva Caffe în Bacău, după o investiţie iniţială de 50.000 euro din fonduri proprii.

„Am adus un nou concept pe piaţa bă­căuană, suntem singurii care facem un fast-food sănătos. Totul a pornit prin 2015, când eu şi asociatul meu eram doi tineri care lucram în străinătate în acest domeniu. Am evoluat frumos profesional, iar în 2017 am decis să punem capăt acestui capitol – străinătate, şi să încercăm să facem ceva pentru noi“, a povestit Adriana Muscalu. Ea a mai spus că în domeniul HoReCa trebuie investit permanent în calitatea pro­du­selor, în aspectul localului, al angajaţilor.

Fondatoarea Altceva Caffe a explicat că planurile vizau iniţial Bucureştiul pentru a deschide un alt concept, dar după câteva cal­cule şi o analiză a pieţei din Bacău, au văzut că în acest oraş nu existau restaurante care să ofere clienţilor brunch, nu ofereau conceptul de mâncare sănătoasă. „Altceva Caffe, pentru noi, este viaţa noas­­tră, toată munca investită în această lo­ca­ţie. Suntem mândri că avem parte de un feed­back pozitiv, mai ales din partea celor ti­neri, de sub 25 de ani, suntem foarte apreciaţi de către cei care au adoptat acest stil de viaţă să­­nătos. Deja am primit oferte şi cereri pen­tru a putea franciza locaţia. Noi anul acesta am dori să facem primele demersuri pentru a pu­­tea realiza şi acest vis al nostru, să deschi­dem mai multe locaţii în România, prin fran­ciză, dar şi proprii“, a mai spus Adriana Muscalu.

Ingredientele pentru produse vin atât de la furnizorii mari, cât şi de la producători locali. Capacitatea Altceva Caffe este de 30 de persoane pe terasă şi 40 de oameni la interior, însă regulile de distanţare socială mai scad din această capacitate.

În total, nouă angajaţi lucrează în cadrul restaurantului, însă echipa urmează să crească. Înanite de starea de urgenţă, Altceva Caffe deschisese un nou restaurant în Bacău, lângă o şcoală, însă în pandemie activitatea acolo s-a oprit, până acum, când s-au ridicat restricţiile.

„Am decis să închidem în cele două luni de carantină, a trebuit să fim foarte puternici din punct de vedere psihic. Ne-a fost greu, am punctat mult pe take away. Aici a jucat un rol foarte important Banca Transilvania. Ei ne-au ajutat şi ne-au oferit o finanţare pentru a ne putea susţine afacerea, mai ales în toamnă, când ne-a fost foarte greu. Acum ne bucurăm de un flux enorm de clienţi, suntem bucuroşi să îi primim, a început şi şcoala şi putem funcţiona şi cu cea de-a doua locaţie“, a mai spus Adriana Muscalu.

În 2020, Altceva Caffe a generat afaceri de 800.000 lei, un nivel similar cu anul anterior, însă profitul a scăzut semnificativ din cauza pandemiei. Planurile pentru anul acesta urmăresc extinderea brandului, atât prin locaţii proprii, cât şi prin franciză. Braăovul este primul oraă vizat pe harta celor doi antreprenori pentru unitatea proprie.

„Eu şi asociatul meu suntem mereu la local, servim şi comunicăm cu clienţii, ceea ce mie mi se pare un plus. Mulţi clienţi vin la noi datorită faptului că avem un altfel de stil de servire. Când m-am întors şi am început să frecventez diverse restaurante, am văzut o mare seriozitate. Unde lucram noi toţi eram bucuroşi, voioşi. Iniţial, când am deschis şi aveam această atitudine veselă, am avut o reţinere din partea clienţilor, dar acum s-au obişnuit şi vin bucuroşi la noi“, a mai spus Adriana Muscalu. Ea a mai adăugat că a văzut un trend în rândul tinerilor spre o mâncare mai sănătoasă.

Adriana Muscalu a mai spus că se aştepta ca viaţa de antreprneor să fie solicitanţă, însă satisfacţiile personale şi profesionale sunt mai mari decât obstacolele. „Noi ne-am implicat foarte mult în afacere, suntem prezenţi non stop, acolo este casa noastră“.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone