Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Adriana şi Adrian Gheorghiu s-au întors din Canada şi au investit peste 200.000 de euro pentru a preda cursuri de yoga corporatiştilor din Bucureşti

20.08.2019, 00:08 Autor: Florentina Niţu

Familia Gheorghiu speră la afaceri de 40.000 de euro în 2019, iar printre planurile de viitor se numără francizarea businessului şi deschiderea mai multor locaţii.

Adriana şi Adrian Gheorghiu s-au întors din Canada în urmă cu aproape trei ani, el renunţând la cariera de corporatist pentru a pune pe picioare o afacere de la zero în Bucureşti. Astfel a apărut businessul Power Yoga, un studio de 500 de metri pătraţi din Pipera, unde antreprenorii predau cursuri de yoga.

„Eram în Canada, în Toronto, oraş în care toată lumea face yoga. Acolo am des­co­perit un studio şi am început să facem miş­ca­re, pornind cu un program de 40 de zile. Momen­tul de cotitură a fost după doi ani, du­pă ce am început să fac regulat yoga, de do­uă sau trei ori pe săptămână. Am mers vo­lun­tar în Kenia, în Nairobi, la un centru de pla­sa­ment, unde am văzut că rezonez cu acest sport. Atunci m-am întrebat de ce să fac asta în Kenia, când pot să o fac în ţara mea“, îşi amin­teşte Adrian Gheorghiu, cofonda­torul Power Yoga. El a lucrat timp de 17 ani ca finanţist.

Soţii Gheorghiu s-au întors în România în vara anului 2016, iar studioul l-au deschis în luna noiembrie în Pipera, o zonă din nordul Bucureştiului tranzitată de corporatişti.

Investiţia totală în business s-a ridicat la 200.000 de euro, din care 70.000-80.000 de euro au mers către renovarea spaţiului ce se întinde pe o suprafaţă de 500 de metri pătraţi. Fondurile provin din banii strânşi de familia Gheorghiu în perioada în care a locuit în afara ţării.

Iniţial au făcut o petrecere de des­chidere a locaţiei cu familia şi pri­etenii pentru a face cu­nos­cută afa­cerea, dar cei mai mulţi cursanţi au venit trecând pe stra­dă şi vă­zând anunţul despre yoga. „Apoi, cea mai bună recoman­da­re a venit de la cursanţii existenţi.“

„Yoga este o practică veche de 5.000 de ani, iar noi am transformat-o într-o tehnică modernă, atractivă, adaptată la cerinţele omului din 2019. Ne adresăm atât oamenilor care nu au făcut sport până acum, dar care sunt deschişi la nou, cât şi oamenilor care fac sport şi aleg yoga ca un sport complemen­tar“, povestesc antreprenorii.

Adriana şi Adrian Gheor­ghiu predau cursuri în fie­care zi, iar în timpul verii au 15 clase pe săptămână. Cei mai mulţi clienţi sunt cor­po­ratiştii din Ca­pi­tală - locaţia fiind un element cheie, dar şi cor­poratişti din străinătate, veniţi în dele­gaţii în România.

„Avem 80 de cursanţi care vin constant, în principiu de două, trei ori pe săptămână. Dar avem şi oameni care vin mai des sau oameni care vin să încerce pentru 15 zile.

Abonamentul lunar este de 249 de lei, iar studentul are acces non-stop la şedinţe. Pachetul de 15 zile costă 150 de lei“. Există şi clase de yoga pentru copii, pe care le reintroduc toamna, după începerea şcolii. De asemenea, ei oferă şi cursuri pentru cei care vor să devină instructori de yoga. „Avem 22 de persoane care au ieşit instructori de yoga din mâinile noastre.“

Această practică se desfăşoara pe parcursul a 60 de minute, dar oamenii stau în medie o oră şi jumătate. Cel mai vârstnic cursant are 65 de ani. În prezent, echipa Power Yoga este formată din 20 de persoane, dintre care trei sunt instructori. „Una e să faci business pe hârtie, alta e să îl experimentezi în fiecare lună. Avem provocări neprevăzute. În realitate e greu să administrezi o afacere. Pentru anul acesta ne-am propus să atingem pragul de rentabilitate şi estimăm o cifră de afaceri de 40.000 de euro“, explică Adriana şi Adrian Gheorghiu.

În viitor antreprenorii îşi propun să deschidă mai multe locaţii şi să francizeze businessul.


Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania