Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Al doilea pariu de business, câştigător: Elena Chiriţă realizează decoraţiuni în basorelief pentru pereţi şi are clienţi din România şi Belgia

17.01.2023, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Până acum, Elena Chiriţă a investit circa 50.000 de euro în businessul Pereţii Magici, dezvoltat începând cu 2020.

Pentru Elena Chiriţă pasiunea pentru artă a început încă din copilărie, însă părinţii au îndemnat-o să aleagă alt drum profesional. Însă, treptat direcţia drumului s-a îndreptat tot către artă, iar după un business în instalaţii electrice şi sanitare care nu a mers conform aşteptărilor, Elena a început să decoreze pereţi de case şi de birouri, mizând pe o nişă încă nebătătorită de prea mulţi competitori.

„Povestea Pereţii Magici a început în 2020. Exista o cerinţă mare pe piaţă, mulţi designeri de interior, arhitecţi căutau acest tip de decoraţiuni, dar nu era nimeni care să le execute. Şi aşa am început să dezvolt eu această nişă, să iau lucrări, să mă promovez atât pe pagini profesionale cât şi pe cele de social media. Am început să abordez şi casele de design interior şi am reuşit să îi conving că acest tip de decoraţiune este de viitor şi este ceva unic“, a povestit Elena Chiriţă, fondatoarea Pereţii Magici. Ea are şi un asociat, care este „jumătatea“ tehnică a echipei.

La început, lucrările executate de Pereţii Magici  erau mici pentru că şi experienţa în domeniu nu era semnificativă, însă treptat au venit şi proiectele mai mari, astfel că, după cum spune antreprenoarea, Pereţii Magici a devenit principalul jucător pe această nişă.

„Atunci când nu putem să facem o lucrare, designerii ne întreabă dacă nu cumva cunoaştem şi pe altcineva care să facă asta. Din păcate, nu ştim, însă urmează să facem şi cursuri, să pregătim oameni în domeniu pentru că este o nişă pe care o dezvoltăm. Şi dacă avem concurenţă ne determină şi pe noi să ne dezvoltăm mai mult, dar în acelaşi timp să nu pierdem proiecte preţioase“.

Elena Chiriţa spune însă că fiecare proiect este diferit, iar pentru fiecare se foloseşte o tehnică diferită, iar materialele sunt folosite în funcţie de proiect.

„Nu este uşor, este o muncă de şantier, cu toate că mulţi clienţi mă văd aşa drăguţă şi nu-şi dau seama că eu sunt şi persoana care urmăreşte lucrările de pe şantier şi că sunt zi de zi acolo pentru că lucrurile trebuie să iasă bine, să aibă un aspect unic, greu de repetat şi să îndeplinească exact dorinţa clientului“. Durata unui proiect variază de la patru zile şi poate ajunge şi la o lună-două luni, în funcţie de tipul de basolerief şi de dmensiunea peretului.

„Cu cât este mai mare, cu atât durata lui este mai lungă şi dificultatea în funcţie de tipul de basorelief care este ales. şi bineînţeles că şi timpul şi locaţia. Dacă este un şantier care nu este încălzit sau are dificultăţi, e bineînţeles că durata de timp a proiectului după accent“. În prezent, Elena Chiriţă are lucrări în România şi Belgia, dar urmează să se extindă. Un perete „magic“ poate costa de la 2.000 de euro, dacă nu depăşeşte 4-5 metri pătraţi, însă preţul poate ajunge şi la 20.000 de euro în funcţie de tehnica fololosită şi de mărimea peretelui.

„Acum urmează să ne extindem şi în Dubai. Este o provocare pentru că vrem să avansăm, vrem să ne mărim şi echipa. Deja suntem în jur de 5 persoane. Artistul principal sunt eu, dar mai avem colegi care ne ajută în zona tehnică. Este extrem de important să ai o echipă care te ajută cu logistica, cu transport, cu transportul de materiale şi cu procurarea materialelor în general, nu doar transportul lor. Tot timpul cineva trebuie să fie dispus să vină pe şantier şi să îţi aducă ce ai nevoie, pentru că este imprevizibil şi tot timpul se schimbă ceva“. De asemenea, antreprenoarea vrea să deschidă şi un magazin cu decoraţiuni în Bucureşti. Până acum, ea a investit în jur de 50.000 de euro în această afacere, iar într-un an vrea să ajungă la o cifră de afaceri de 200.000 de euro.  Mădălina Panaete

 


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔  În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania