• Leu / EUR4.9480
  • Leu / GBP5.6665
  • Leu / USD5.0712
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Alberto Maria Cavalli, originar din Italia, a creat brandul de bijuterii ICuori în Cluj-Napoca după o investiţie de peste 40.000 de euro

08.07.2021, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

♦ ICuori are un magazin în prezent, însă planurile antreprenorului urmăresc deschiderea unei reţele de 15-20 de unităţi în centrul oraşelor l Bijuteriile sunt realizate din metale preţioase şi porţelan.

Ajuns în România prin intermediul jobului în urmă cu 13 ani, italianul Alberto Maria Cavalli a fost pasionat de creaţiile din porţelan şi a decis să deschidă în 2020 un magazin de bijuterii în Cluj-Napoca. Investiţia iniţială a fost de circa 40.000 de euro, iar planurile pe termen mediu urmăresc deschiderea mai multor unităţi sub brandul ICuori.

„În ultimii 20 de ani făcusem management pentru a restructura companii în dificultate. Şi am şi aterizat în România acum 13 ani în Alba Iulia pentru a restructura Apulum Porţelan. Mi-a ramas această idee de a face şi eu ceva cu porţelan. Proiect cu proiect, ideea de a face ceva antreprenorial a crescut. Un start-up nu trebuie să fie doar la 18 ani, poate să fie şi la 60”, povesteşte Alberto Maria Cavalli. Având experienţă în domeniul brandurilor de bijuterii, antreprenorul a ales ca model pentru creaţiile sale conceptul de inimă, aşa cum arată şi numele brandului – Icuore – inima, în traducere din italiană.

De altfel, antreprenorul explică motivele pentru care a ales simbolul inimii pentru brand, unul fiind emoţional, clienţii dorindu-şi un cadou penru persoanele dragi sau pentru ei, dar şi tehnic, pentru a nu se forma stocuri din produse care se vând mai greu. Lucrând în domeniul bijuteriilor anterior, Alberto Maria Cavalli spune că sunt colecţii ale brandurilor mari care nu se vând, iar stocurile în domeniul materiilor preţioase pun o presiune majoră pe finanţele unui business.

„Am luat hotărârea de a porni acest business cu o viziune ambiţioasă. Ideea este să creez o colecţie de porţelan cu aur şi în paralel să generez un brand în domeniul bijuteriei de argint. Acum doi ani, am pornit o fază cu un inginer din Cluj-Napoca şi împreună cu el am dezvoltat nişte proceduri pentru a realiza bijuterie de porţelan, unde gravura este perfectă pe ambele laturi”, a mai spus Alberto Maria Cavalli. Investiţia iniţială a fost de 40.000 de euro, din fonduri proprii, iar dezvoltarea a fost treptată. De altfel, în prezent antreprenorul lucrează la o colecţie bazată pe porţelan, care a venit însă cu probleme tehnice de producţie pentru că este un material cu care se lucrează greu, explică fondatorul ICuori. Produsele sunt realizate în Italia, ţară care are tradiţie în domeniul bijuteriilor. Un colier costă între 120 şi 430 lei, potrivit site-ului icuori.ro. 

„Dezvoltarea pe partea cu porţelan este văzută pentru iarnă - primăvară. În mare parte sunt produse în Italia. Un vis este ca în timp să transfer aici puţin din această competenţă pentru a produce în România”, a mai spus Alberto Maria Cavalli. Pandemia de COVID-19 nu l-a împiedicat pe antreprenor să deschidă businessul, chiar într-o locaţie fizică, în Cluj-Napoca. Totuşi, pandemia a schimbat comportamentul de consum al oamenilor, din ce a observat fondatorul ICuori. Planurile de extindere urmăresc deschiderea de alte magazine alături de un investitor care să fie atras de povestea brandului. „Speranţa este să închid 2021 cu 150.000 – 200.000 lei cifră de afaceri. Anul viitor aş dori să deschid două magazine în Iaşi şi Timişoara. Speranţa mea este să poată fi liberi antreprenorii să îşi urmărească visurile fără să fie sufocaţi de norme. Eu am găsit în România persoane extrem de competente. Am vazut că este o problemă cu încrederea, există oportunităţi, trebuie doar să fii convins”, a concluzionat Alberto Maria Cavalli.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone