• Leu / EUR4.8079
  • Leu / GBP5.7552
  • Leu / USD4.4355
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alex Bugariu a deschis în Caransebeş o „limonădărie“ unde vinde sucuri de fructe şi vrea să ducă în HoReCa o reţetă proprie de socată

12.02.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

 Investiţia iniţială a fost de 10.000 de euro, dar după patru ani de activitate, în care a investit continuu din profitul obţinut, suma totală a ajuns la 50.000 de euro.

Alex Bugariu, un antreprenor cu 12 ani de experienţă ca barman, a creat în Caran­se­beş conceptul de „limonădă­rie“, un business care are ca direcţie principală prepararea şi vânzarea de limonade şi sucuri de fructe.

Cu un spaţiu fix şi o bicicletă pe care o foloseşte pentru a fi prezent la evenimente private, Alex Bugariu a făcut în 2019 afaceri de 110.000 de euro.

„Businessul a început în 2015, iar numele vine de la tatăl meu, de la care este inspirat şi logoul – un bătrânel simpatic, cu pălărie. Este, de fapt, ultima poză pe care o am cu tata. În 2013 am participat la un concurs de limonade şi am câştigat locul întâi pe ţară. Mai târziu, am căutat o nişă, pentru că voiam să-mi deschid o afacere de la zero, şi aşa am ajuns la limonade, un produs care a început să se consume tot mai des în România în ultimii ani“, a povestit Alex Bugariu, fondatorul afacerii Limonădăria Nea Tică, în cadrul emisiunii ZF Afaceri de la zero.

Avea la dispoziţie un buget de 10.000 de euro, aşa că s-a gândit bine în ce îi  putea in­vesti. De la tatăl său a moştenit pasiunea pen­tru gătit şi pentru preparat băuturi, aşa că a decis ca afacerea să poarte numele lui. În 2015, a deschis primul spaţiu, unde se vin­deau iniţial doar limonade. Ulterior, meniul s-a dezvoltat, astfel că acum cuprinde şi fresh-uri, smoothie-uri, cocktailuri, ceaiuri, shot-uri pentru imu­nitate şi energie bazate pe lămâie şi miere.

„Investiţia iniţială a fost de 10.000 de euro, dar după patru ani de activitate, în care am in­ves­tit continuu din profitul obţinut, suma totală a ajuns la 50.000 de euro. În 2019, am încasat 110.000 de euro, iar profitul a fost de aproximativ 35.000 de euro. Vrem să dublăm afacerile în 2020.“

Astăzi, Limonădăria Nea Tică înseamnă un spaţiu de 20 de metri pătraţi în centrul ora­şu­lui Caransebeş din judeţul Caraş-Se­ve­rin şi o bicicletă pe care Alex Bugariu o foloseşte pentru a se prezenta la evenimente private din oraş - nunţi, botezuri, petre­ceri de firmă. Băuturile sunt pre­pa­rate în spaţiul fix, iar cele pen­tru petreceri sunt fă­cute într-un mic laborator din oraş. În total, echipa numără trei angajaţi. „La început, majoritatea cli­en­ţilor erau copii şi adolescenţi. Oamenii mai în vârstă nu erau deschişi la nou, dar după patru ani putem spune că avem clienţi de toate vârstele. Nu cred că este per­soană din Caransebeş care să nu fi venit mă­car o dată la noi“, spune Alex Bugariu.

Pentru ingredientele folosite în smo­othie-uri şi fresh-uri, precum căpşune, fruc­te de pădure, pepene sau miere, furni­zorii sunt producători locali. În cazul pro­duselor care nu se fac în România, cum sunt lă­mâile, Alex Bugariu colabo­rea­ză cu distri­buitori. O limona­dă în localul său costă 9 lei, iar cel mai scump smoothie ajunge la 12 lei.

Următorul pas pentru Alex Bugariu este acum construirea unei mici fabrici în care să îmbu­te­lieze sucuri care să ajungă în ba­ruri, restaurante, cafenele şi supermarketuri.

„Lucrăm la o reţetă de socată pe care s-o îmbuteliem şi să o vindem. Am avea nevoie de o investiţie de 40.000-50.000 de euro pentru a dezvolta această producţie industrială“, spune Alex Bugariu.

El adaugă şi că, pe piaţa băuturilor, există loc de inovaţie, astfel că, de pildă, inspirat de un client, a început să vândă limonadă caldă, pentru a menţine produsul în comenzile cumpărătorilor şi în sezonul rece. Ce a învăţat în anii în care s-a specializat în realizarea limonadelor şi a sucurilor de fructe este că e nevoie de un echilibru între lichid şi cantitatea de zahăr, astfel încât aromele să nu se piardă.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O limonadă costă 9 lei, iar cel mai scump smoothie ajunge la 12 lei.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania