Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Alexandra Condurache a pornit un business din dorinţa de a le oferi cunoscuţilor cadouri de Crăciun şi a ajuns să vândă 2.000 de globuri

22.12.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

♦ Povestea businessului a început în 2014, când antreprenoarea şi-a dorit să le ofere cunoscuţilor cadouri de Crăciun personalizate, însă o simplă idee a devenit un business.

În perioada sărbătorilor, când toată lumea este într-o goană după găsirea cadourilor potrivite pentru cunoscuţi, Alexandra Condurache a ales în preajma Crăciunului din 2014 să facă câteva globuri pentru cunoscuţi, însă o simplă idee de cadouri s-a transformat într-un business prin care vinde anual mii de globuri. Alexandra Condurache lucrează în sectorul bancar, însă jobul este dus în paralel cu businessul.

„Am decis în 2014, înainte de Crăciun, să nu mai alerg prin malluri încercând să cumpăr ceva dră­guţ şi care să mă reprezinte prietenilor şi colegi­lor mei, dorind să fac eu ceva. Aşa s-a născut Globul înfofolit. Este un proiect de familie, la care au contribuit soţul meu, fratele meu şi părinţii mei. Noi nu l-am gândit iniţial ca fiind un busi­ness.

A pornit ca un hobby, am căutat materiale şi şnururi, cred că în primul an am făcut circa 60 de bucăţi cu scopul de a le dărui. Le-am dus la muncă, unde au fost foarte aprecia­te de colegii mei, le-am vândut pe toate, nici nu ştiam care ar fi un preţ corect“, povesteşte Alexandra Condurache.

Cererile au crescut de la an la an, astfel că cel mai bun an al businessului a fost 2018, atunci când antreprenoarea a vândut circa 6.000 de globuri, însă o mare parte dintre acestea au mers către companiile cu care businessul a încheiat parteneriate.

Pentru a putea face faţă cererii foarte mari din perioada sărbătorilor, producţia începe cu mult înainte de a fi vândute globurile.

„Noi am crescut organic. La început, am participat la târgurile care se organizează în Bucureşti de Crăciun ca să ne ca să ne facem cunoscuţi. Am avut nişte ani în care am dublat producţia. Mi-am dat seama la un moment dat că nu mai reuşim să facem faţă comenzilor cu resursele interne, atunci am început să apelăm la colaboratori şi să ne apucăm de producţie cu mai mult timp înainte.“

Pandemia a stopat creşterea businessuşui, companiile nu au mai oferit la fel de multe cadouri ca înainte, aşa că producţia, cât şi vânzarea a înregistrat scăderi faţă de nivelul prepandemic. Anul 2022 a fost însă unul bun pentru business, reuşind să vândă circa 2.000 de globuri.

De pregătirea globurilor, antreprenoarea se apucă încă din luna ianuarie, când începe să caute materialele potrivite pentru globurile care vor fi vândute abia în luna decembrie.

Investiţia iniţială în business a fost de doar 100 euro, nefiind în plan să facă un business din această activitate. Preţul unui glob este 35 lei, indiferent de modelul ales de clienţi.

„Anul acesta vom încheia cu un profit de 15.000 euro, iar anul viitor sperăm să dublăm vânzările“, spune antreprenoarea.

Alexandra Condurache îşi doreşte ca în anii următori să ducă Globul înfofolit şi peste graniţe, însă îşi doreşte mai întâi să îşi stabilizeze businessul după o perioadă dificilă cum a fost pandemia.

 


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

             

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania