Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alexandra Crişan-Raica din Cluj-Napoca a dezvoltat brandul Miniloop Design, sub care creează coliere, genţi şi alte accesorii, folosind tehnica de broderie Punch Needle

26.04.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

♦ Preţurile pot ajunge la circa 60 de lei în cazul colierelor, iar în ceea ce priveşte produsele brodate, acestea depăşesc 100 de lei ♦ Printre planurile de dezvoltare se numără deschiderea unui atelier propriu, angajarea unui om pe partea de promovare, diversificarea portofoliului şi susţinerea unor ateliere de handcrafting pentru copii.

Alexandra Crişan-Raica din Cluj-Napoca a fost întotdeauna pasionată handcrafting şi a pornit, în plină pandemie, un business în acest domeniu, care s-a extins, treptat, pe mai multe ramuri. Aşa a apărut Miniloop Design, un brand care se desprinde din businessul Craftiro şi sub care aceasta creează, în atelierul său improvizat de acasă, coliere, genţi şi alte accesorii brodate.

Antreprenoarea foloseşte în creaţiile sale tehnica Punch Needle, pe care a descoperit-o recent şi pe care a învăţat-o participând la cursuri online.

„Miniloop Design a început anul acesta, în februarie şi vine ca o continuare firească a unui mic business pe care l-am început anul trecut şi care se numeşte Craftiro. Am descoperit întâmplător tehnica Punch Needle. Am citit foarte mult, am făcut cursuri online şi am început să fac tot felul de obiecte. Aşa a luat naştere Miniloop Design, sub un alt nume faţă de Craftiro, afacerea cu care am început. La Miniloop aş vrea să fac şi un fel de tutoriale cu tehnica de broderie Punch Needle. Am improvizat un atelier acasă. În viitor, mi-aş dori să am o locaţie fizică unde să îmi vând produsele şi să fac ateliere pentru copii cu seturi creative. Alexandra Matei­

Craftiro aş vrea să fie mai mult de atât, aş vrea să strângă la un loc oamenii iubitori de handmade”, a spus Alexandra Crişan-Raica.

La Craftiro, totul a început cu personalizarea tricourilor şi datorită celor doi copii ai săi, care îşi doreau să aibă tricouri asemănătoare cu ale ei, aşa că ea a început să le creeze.

Ulterior, la businessul de bază s-a adăugat o altă ramură, MiniArt by Craftiro, unde antreprenoarea lua desenele copiilor şi le imprima pe tricourile părinţilor sau bunicilor, iar în cele din urmă a apărut Miniloop Design şi s-a făcut extinderea şi pe partea creativă, întrucât au fost aduse seturi creative de brodat şi seturi de construcţie pentru copii.

Investiţia de care a avut nevoie la început de drum, mai spune Alexandra Crişan-Raica, s-a ridicat la 3.000 de euro, bani pe care i-a utilizat pentru a achiziţiona imprimanta, presa şi tricourile din bumbac organic. „La Miniloop, investiţia cea mai mare a fost în timp.”

Portofoliul Miniloop Design cuprinde coliere, genţi, brâuri, dar şi alte articole brodate.

Aceasta povesteşte că a început cu broderia. Realizarea unei poşete, spre exemplu, durează o zi întreagă, în timp ce colierele pot fi făcute în maxim o oră.

„Dacă vorbim de broderia Punch Needle, pot realiza un singur produs pe zi. Nu e doar broderia în sine, ci mai urmează şi procesul de coasere şi ataşare a cataramelor la genţi. Dacă vorbim de coliere, pot face până în zece pe zi”, a detaliat ea.

Colierele sunt realizate din bumbac reciclat şi dintr-un şnur tubular, iar produsele brodate sunt, în principiu, confecţionate din lână.

Materia primă pentru coliere, spune fondatoarea, se găseşte uşor în ţară, însă, pentru produsele făcute din broderie ea este nevoită să apeleze la furnizori din America sau Polonia.

Preţurile pot ajunge la circa 60 de lei în cazul colierelor, iar în ceea ce priveşte produsele brodate, acestea depăşesc 100 de lei.

Produsele Miniloop Design sunt găsite de către clienţi, cel mai uşor, prin intermediul reţelelor de socializare şi se vând doar online, astfel că pot ajunge oriunde un ţară. Antreprenoarea îşi propune ca anul acesta să participe la cât mai multe târguri de profil, pentru a vedea o primă reacţie a clientului fizic.

Printre planurile de dezvoltare, menţionează Alexandra Crişan-Raica, se numără deschiderea unui atelier propriu, angajarea unui om pe partea de promovare, diversificarea portofoliului şi susţinerea unor ateliere de handcrafting pentru copii.

„Aş vrea să am pe cineva, în viitor, care să mă ajute mai ales cu partea de promovare. Eu le fac pe toate, pornind de la produs, până la etichete şi ambalare. În trei ani, mă văd având un atelier al meu, să aduc tot timpul produse făcute prin noi tehnici şi să fac tutoriale şi ateliere şi să dau ceea ce am învăţat mai departe”, a concluzionat aceasta. 

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

l Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania