Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alexandra Nicoleta Stere, fost HR manager, şi-a urmat pasiunea şi face business din cultura japoneză

15.12.2019, 11:00 Autor: Florentina Niţu

Proiectul său, Experienţe japoneze, este o afacere împărţită în patru direcţii: organizarea unor seri de gastronomie japoneză, a unor ateliere de artă japoneză, ateliere pentru copii şi turism cu un ghid personal în Japonia.

Povestea businessului Experienţe japoneze a prins rădăcini în urmă cu opt ani, în 2011, însă „a înflorit“ abia anul trecut în primăvară, când Alexandra Nicoleta Stere a hotărât să se dedice în totalitate pasiunii sale pentru cultura japoneză. Iniţial ea a început alături de un partener o şcoală privată specializata in cursuri de limba japoneza, apoi a început să organizeze tabere şi excursii în Japonia şi seri de gastronomie japoneză în Bucureşti.

„Anul trecut în martie m-am dedicat cu totul proiectului meu, care se orientează către pa­tru mari direcţii: seri de gastronomie o dată la două săptămâni cu diferite tematici, ateliere te­matice o dată la două săptămâni, ateliere în grădi­niţe şi în şcoli şi pentru companii, tabere pentru copii şi turism în Japonia pentru gru­puri de 2-4 persoane, unde eu sunt ghid perso­nal“, povesteşte Alexandra Nicoleta Stere.

Tânăra, originară din Constanţa, a studiat Sociologie şi asistenţă socială şi Turism, iar timp de opt ani a activat în domeniul resurselor umane, a fost HR manager în companii multinaţionale. În 2011, colegii din companie i-au oferit cadou un curs de teatru, unde şi-a redescoperit pasiunea pentru lumea japoneză, cu care spune că avea legături din copilărie. Pasiunea a evo­luat, iar în scurt timp a început proiectul scotii pri­vate din Bucureşti, pentru toate cate­goriile de vârste, iar în 2012 a renunţat la job.

„În 2014 am fost prima dată în Japonia, într-un grup de nouă persoane. A fost o emoţie puternică, am fost surprinsă. Înţelegeam japoneză, dar nu puteam să comunic cu ei“, spune antreprenoarea care a vizitat până acum de nouă ori Japonia.

În 2015 s-a retras din proiectul scolii şi a hotărât să se focuseze pe proiectul său despre cultura japoneză, pentru care oamenii manifestau din ce în ce mai mult interes, de la tehnica origami, servirea ceaiului, până la şcolile de vară pentru copii şi turism cu ghid personal în Japonia.

Lipsa unui venit stabil a determinat-o însă să se reîntoarcă în corporaţie, dar în concediul de vară din 2016 a organizat o şcoală de vară cu 20 de copii în Bucureşti, iar interacţiunea cu ei şi dorinţa acestora de a afla mai multe despre Japonia au determinat-o să se dedice din nou exclusiv proiectului Experienţe Japoneze.

Cererea pentru seri de gastronomie, pentru ateliere şi experienţe japoneze s-a intensificat, motiv pentru care serile de gastronomie au devenit un obicei. „Sunt seri de gastronomie care atrag opt persoane, 14 persoane sau mai multe, în funcţie de tematica serii. La atelierele de arte stau la masă copii şi adulţi şi învaţă unii de la ceilalţi.“

O seară de gastronomie costă 170 de lei, preţ care include meniu şi durează două ore. O experienţă în Japonia timp de 12 zile, cu ghid personal, transport, cazare şi mic dejun inclus, costă 3.000-3.400 de euro, în funcţie de sezon. „Japonia nu este o destinaţie scumpă.“

În viitor, antreprenoarea vrea să îşi dezvolte businessul, mai ales partea de servicii de ghid turistic personal în Japonia pentru români. „Este un business care îmi permite să mă întreţin din pasiunea mea. Sunt luni şi luni, dar pot să trăiesc decent. Cifra de afaceri lunara variaza între 500 - 1.500 de euro. Nu mă vad întorcându-mă în corporaţie. (...) Vreau să trăiesc trei luni pe an în Japonia, este a doua mea casă, însă nu cred că aş putea trăi acolo momentan“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania