Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alexandra Uzum a lăsat jobul din corporaţie şi a investit 20.000 euro în brandul Zumini sub care fabrică haine pentru mame şi copii

14.02.2021, 15:17 Autor: Georgiana Mihalache

Zumini a apărut în 2020, în plină pandemie, însă orientarea spre vânzările online au ajutat compania să treacă mai uşor prin criza sanitară.

Alexandra Uzum a pornit pe drumul antreprenoriatului în 2020, când a înfiinţat brandul Zumini sub care produce hai­ne pentru mame şi copii, în seturi asortate sau individual, după o investiţie de 20.000 euro în materie primă, accesorii, brand, promovare. În prezent hainele sunt realizate externalizat, într-o fabrică din Buzău, iar planurile antrepre­noarei urmăresc creşterea vânzărilor şi accesul la cât mai mulţi clienţi.

„Am simţit mereu că vreau să încerc să merg pe drumul meu, pe cont propriu, însă probabil din cauza percepţiei de a avea un serviciu sigur, a conotaţiilor negative din jur aduse asupra antreprenoriatului, am tot amânat momentul. În primul an de maternitate, cu gândul mereu setat spre ideea de a nu renunţa la ceea ce îmi propusesem, dar în acelaşi timp ocupată permanent cu cel mic, am realizat că pot îmbina cele două lumi şi că putem realiza un business din povestea noastră“, a povestit Alexandra Uzum.

Ea nu avea experienţă în zona producţiei de haine, însă jobul din corporaţie pe partea de vânzări i-a modelat percepţia despre un business şi a reprezentat baza pentru propria sa afacere. Fondatoarea Zumini spune că nu este de acord cu percepţiile că fetiţele şi băieţeii trebuie îmbrăcaţi în haine specifice, iar businessul a pornit chiar din experienţa ei de mamă, atunci când căuta haine mamă-fiu pe care însă, cu greu le găsea în piaţă.

„Practic ideea de bază a plecat de la realizarea de hăinuţe pentru băieţi, care lipsesc din piaţă, am adăugat imediat variantele de salopete unisex şi ulterior şi hăinuţele pentru fetiţe. Majoritatea gândite în seturi mamă-copil. Aşadar, mi-am dat seama că rezonez mult cu asta, că simt că mă pricep şi că vreau să merg mai departe şi să împărtăşesc şi celorlalte mame această idee“, a mai explicat Alexandra Uzum.

Ea crede că, deşi firma a fost înfiinţată în plină pandemie, iar vremurile incerte pun presiune pe toate businessurile, faptul că a mizat încă de la început pe zona online a accelerat procesul de a deschide businessul.

„În cazul meu a fost cu siguranţă vorba despre mult curaj, dar şi destul de multă analiză făcută înainte, pe fondul oportunităţii descoperite în piaţă. Este adevărat că hăinuţele pentru copii cresc şi sunt foarte de acord cu ideea de a nu investi fără limite în asta“, a mai spus fondatoarea Zumini. Ea mai precizează că nu încurajează ideea de a cumpăra haine de firmă pentru copii, ci produse din materiale cât mai naturale şi cu un design special.

„Produsele sunt realizate într-o fabrică din România, din Buzău mai exact, care din fericire este şi oraşul în care m-am născut şi în care locuiesc în continuare părinţii mei. Am avut şansa şi ocazia să ajung la această fabrică, condusă de doi oameni foarte implicaţi în ceea ce fac, soţ şi soţie, cărora le mulţumesc cu această ocazie pentru suportul acordat“, a mai spus Alexandra Uzum.

Clienţii Zumini sunt mamele în special, dar şi prietenele sau chiar bărbaţii care vor să facă un cadou celor din familia lor. Produsele pot fi cumpărate online pe site-ul zumini.ro, dar şi prin reţelele sociale.

„Conceptul nostru nu este despre a te îmbrăca că nu ai cu ce, ci despre o formă de confort, de bucurie şi apropiere de familia ta, pentru evenimente personale, pentru amintiri inedite. Ne dorim să rezolvăm o nevoie, o grijă pe care o au clienţii noştri pentru a se simţi bine într-un moment frumos din viaţa lor. Practic, dincolo de produs, oferim o experienţă“, a mai spus Alexandra Uzum.

Ca planuri de viitor, antreprenoarea vrea ca brandul Zumini să devină mai vizibil în piaţă, să crească şi capacitatea de producţie şi să deschidă un showroom, în care părinţii pot veni să vadă produsele.

„Anteprenoriatul îţi dă libertate, te lasă să fii creativ, să îţi coordonezi activitatea cum vrei, dar vine cu foarte multe responsabilităţi şi provocări. Anteprenoriatul este o chestiune de învăţat în permanenţă. Un anteprenor care crede că se pricepe la toate, nu este anteprenor. Trebuie sa fii foarte echilibrat, pentru ca echilibrul tau se simte şi în business-ul de care te ocupi, să ai un business plan foarte bine pus la punct, să ai un concept bine definit cu care sa te identifici“, crede Alexandra Uzum.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania