Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alexandra Vasile a investit 100.000 de euro în Meloni Care, un brand de la zero care aduce în România minifrigidere pentru produsele de înfrumuseţare

05.03.2021, 00:07 Autor: Alexandra Matei

♦ Faptul că am crescut într-o familie de antreprenori a reprezentat fundamentul afacerii mele.

Businessul Meloni Care, înfiinţat de Alexandra Vasile, o tânără din Bucureşti care a urmat exemplul părinţilor săi antreprenori, a luat naştere la începutul lui 2021 şi după prima lună de funcţionare antreprenoarea spune că a avut vânzări de circa 10.000 de lei pe săptămână, deci, o cifră de afaceri la final de lună de aproximativ 40.000 de lei.

Sub acest nume, inspirat din dragostea şi obiceiul din copilărie de a mânca fructe, tânăra de douăzeci şi patru de ani comercializează mini frigidere pentru produse de îngrijire a tenului şi accesorii de beauty şi susţine că ideea de a porni o astfel de afacere în România a apărut odată cu o documentare bogată şi un exemplu al unui business din Australia, primul din lume care a introdus acest concept.  Ideea businessului a venit printr-un research bogat, căci avem atât de mult acces pe tot internetul şi la atâtea reţele de socializare.

În prezent, Meloni Care are în gamă trei colecţii: minifrigidere de cosmetică, accesorii de masaj din piatră naturală şi globuri de masaj cu un antigel în interior, care păstrează răceala în timpul masajului.

Investiţia iniţială pentru acest business a fost de circa 100.000 de euro, sumă care a acoperit partea de design, reclame, stocuri de marfă.

Alexandra Vasile spune că este posibil să îşi recupereze investiţia iniţială după primele şase luni de funcţionare.

Decizia ei de a începe o afacere în timpul pandemiei, într-un context economic incert, a fost susţinută de faptul că, în România, produsul pe care îl comercializează ea în cadrul Meloni Care nu apăruse pe piaţă.  N-am putut să aştept. Din momentul în care am descoperit că nu există acest produs la noi pe piaţă, pe o parte eram foarte fericită, iar pe de altă parte eram foarte temătoare. Nu am stat foarte mult pe gânduri, pentru că oricând putea să vină altcineva să aducă acelaşi produs, lucru care s-a şi întâmplat imediat după ce am deschis.

Minifrigiderele, produsul vedetă al afacerii Meloni Care, sunt produse în China, conexiunea cu marii producători de acolo fiind mai accesibilă pentru tânăra antreprenoare datorită părinţilor ei. Aceştia i-au insuflat ambiţia de a alege producători care au infrastructura necesară pentru a răspunde solicitărilor.

De-a lungul timpului, Alexandra Vasile povesteşte că a observat puţinele probleme pe care le-au întâmpinat părinţii săi în cadrul afacerii lor, TE-MA, o firmă de mase plastice şi decoraţiuni interioare, astfel că şi-a propus să evite erorile care ar putea să apară în afacerea sa.

Mi-am dat seama că dacă va fi să aduc în premieră ceva în România, oamenii vor fi foarte atenţi la aceste aspecte. Am căutat să fie un producător mare, chiar dacă poate unii se sperie şi spun că e puţin mai scump.

Un minifrigider produs sub brandul Meloni Care se vinde, în prezent, cu 329 de lei şi are o capacitate de aproximativ patru litri, unde pot fi depozitate creme sau medicamente. Acesta cântăreşte două kilograme şi este uşor de transportat, întrucât este de dimensiunea unei genţi.

Am observat că la început nu mergea aşa cum m-am aşteptat, produsul nu prea se vindea şi atunci mi-am dat seama că este un produs de lux, nu o necesitate. Va trebui să-l împing mai mult, să îl cresc exact  ca pe un copil .

Pentru anul acesta Alexandra susţine că vrea să aducă pe piaţă încă cinci colecţii noi, iar în viitor, îşi propune să intre în lanţuri mai mari de magazine. Pe termen mai lung, în următorii cinci ani, tânăra antreprenoare spune că îşi doreşte să ajungă în punctul în care îşi va permite să externalizeze anumite sarcini pe care le are în prezent şi să creeze o echipă mare, cu ajutorul căreia să crească businessul.

 Nu ne-am oprit deloc din momentul în care am început. Doar o gamă variată care să suplinească tot mai multe nevoi şi dorinţe pe piaţă te ţine pe linia de plutire. Noi nu vrem să ne limităm la un singur produs, pentru că sunt convinsă că sclipirea mini frigiderelor va fi temporară .

Alexandra Vasile este convinsă că fundamentul afacerii sale din prezent, Meloni Care, a fost reprezentat de faptul că a crescut într-o familie de antreprenori şi că părinţii ei au susţinut-o din toate punctele de vedere, au fost alături de ea şi i-au dat încrederea necesară chiar şi în momentele în care s-a îndoit că va reuşi.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania