Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Alexandra Vlădescu a renunţat la presă pentru a-şi deschide un business prin care creează pentru evenimente obiecte sub brandul Zenini. „Am avut comenzi din Italia, Spania şi SUA“

29.07.2021, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

Businessul a pornit în 2018, iar produsele Zenini au ajuns peste tot în ţară. În primele şase luni ale acestui an, veniturile Zenini au fost de 30.000 lei.

Alexandra Vlădescu a renunţat după opt ani la jobul în presă pentru a lua drumul antreprenoriatului şi şi-a deschis businessul Zenini, nume sub care creează diverse obiecte pentru evenimente. Ideea businessului a început încă de când Alexandra Vlădescu se afla pe băncile facultăţii şi crea diverse obiecte în timpul liber.

„Lucram diferite bijuterii şi mici decoraţiuni în care încorporam piese din ceasurile vechi pe care le luam de la bunicul meu, care a fost ceasornicar. Am tot făcut asta câţiva ani, am cochetat cu ideea de a avea un business, însă timpul nu îmi permitea să mă ocup şi de job şi de business. În 2018, am luat decizia să renunţ la orice job am avut şi să mă ocup 100% de business ca să văd cât de mult pot să cresc“, spune Alexandra Vlădescu.

Antreprenoarea spune că a investit în business câteva mii de euro, însă cifra exactă nu o ştie pentru că nu a existat o investiţie mare iniţială, astfel că toţi banii pe care îi câştiga de pe urma vânzărilor îi reinvestea în diverse ustensile sau materii prime.

Businessul a activat în baza unui PFA – persoană fizică autorizată – însă de la începutul acestui an Alexandra Vlădescu a luat decizia de a trece afacerea pe un SRL – societate cu răspundere limitată – pentru a se putea dezvolta mai uşor, putând astfel să acceseze diverse fonduri.

„Înainte de pandemie, mergeam la târguri care se organizau în Bucureşti şi în Cluj. Am fost la un târg de nunţi în Bucureşti, unde produsele mele au fost foarte bine primite pentru că eram singurul stand din târg care avea produse lucrate manual. A fost un eveniment bun pentru vizibilitate“.

Alexandra Vlădescu creează diverse accesorii pentru nuntă precum cutii de verighete, umeraşe personalizate, mărturii de nuntă, însă pe lângă acestea sub brandul Zenini există şi diverse cutii de bijuterii, decoraţiuni pentru casă, colecţii de bijuterii, iar în perioada sărăbtorilor precum 1 Martie şi Crăciun antreprenoarea creează decoraţiuni specifice.

„Pandemia m-a afectat pentru că nu s-au mai putut organiza evenimente, comenzile pe această ramură au fost inexistente, însă am folosit timpul pentru a crea noi produse, am încercat să mă adresez şi bărbaţilor şi am lărgit gama de produse de décor“, explică ea.

Alexandra Vlădescu precizează faptul că un business online este mult mai provocator decât unul normal, astfel că, trebuie să realizeze fotografii în care produsul să arate cât mai bine, însă partea de promovare este cea mai importantă.

în primele şase luni ale acestui an, veniturile businessului au ajuns la 30.000 lei, iar cifra de afaceri este similară cu cea din 2019. Produsele Zenini sunt trimise peste tot în ţară, însă, au existat comenzi şi din Italia, Spania şi SUA.

Materia primă  este achiziţionată în mare parte de la furnziori locali, vopselurile şi lacurile pentru realizarea produselor sunt cumpărate din magazinele de profil, iar obiectele din lemn sunt luate în mare parte de la furnizorii din România.

„Am descoperit  recent un furnizor care realizează obiecte din lemn de o calitate bună, însă din cauza faptului că nu găseşte angajaţi care să îl ajute are o capacitate de producţie limitată, termenul de livrare este de 2-3 luni şi este dificil să îl am ca unic furnizor“, mai spune Alexandra Vlădescu.

Antreprenoarea are în plan să îşi deschidă un site dedicat, să îşi mărească echipa cu încă o persoană, în momentul de faţa Alexandra Vlădescu fiind singura care lucrează în business. De asemenea, ea doreşte să îşi amenajeze un atelier într-un spaţiu mai mare, momentan acesta fiind într-o cameră din casa sa.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania