Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alexandru Ilie şi Daniel Alexandrescu au lansat Restartix, o platformă cu programe de fizioterapie, iar pentru anul acesta aşteaptă venituri de 100.000 euro

02.04.2021, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Preţul unui abonament anual este de 1.200 lei şi cuprinde 40 de şedinţe de fizioterapie asistate şi etapizate în funcţie de nevoile pacientului ♦ Pentru anul acesta cei doi antreprenori speră să aducă pe platformă 1.000 de pacienţi.

Alexandru Ilie şi Daniel Alexan­drescu, doi antre­pre­nori din Bucureşti, au lan­sat anul trecut o plat­formă cu programe de fizio­terapie numită Restartix şi aşteaptă ve­nituri de 100.000 euro. Povestea Restartix a început odată cu iz­buc­nirea pandemiei, moment în care Alexan­dru Ilie şi-a pierdut locul de muncă, el fiind fizioterapeut în cadrul unei clinici pri­va­te şi a hotărât să îşi deschidă propriul business.

„Ce faci atunci când eşti dat afară, trebuie să începi un proiect, dar lucrurile nu au pornit orientate spre business, ci de la te­le­foanele din partea pacienţilor care îmi spu­neau că au aceleaşi dureri şi am luat de­ci­zia ca pe o pagină de Facebook împre­ună cu Daniel, el m-a ajutat cu partea tehnică, să încep să le ofer pacienţilor acces la ceea ce noi am numit într-un cadrul general fi­zio­terapie asistată online pentru comba­te­rea durerilor provocate de afec­ţiu­nile coloanei vertebrale“, spune Alexandru Ilie.

După ce pagina de Facebook a devenit din ce în ce mai urmărită, având un impact la circa 40.000 de oameni, cei doi antre­pre­nori s-au gândit să concretizeze totul într-o platformă. Platforma a fost lansată în luna iunie a anului trecut fără vreun video în­re­gis­trat, ulterior cei doi antreprenori inves­tind şi în partea de filmări astfel încât să exis­te programele înregistrate pe platformă.

„Nu este o platformă de fitness, acestea nu sunt exerciţii pe care le găseşti pe inter­net, reprezintă programe care au ca şi fun­da­ment principii medicale, cum sunt prin­cipiul progre­si­vităţii şi principiul com­ple­xităţii, adică pacientul este luat iniţial la o discuţie în care se face o ana­liză individuală şi ulterior i se reco­man­-dă o serie de pro­grame. Programele sunt predefinite, sunt în­tregistrate, nu facem live aceste sesiuni, în schimb, modul în care au fost gândite în momentul în care le urmă­reşti e ca şi cum ai spune că sun­tem live, explicăm la ce foloseşte exer­ciţiul“, explică Alexandru Ilie.

Investiţia în platforma cu programe de fizioterapie i-a dus pe cei doi antreprenori la 15.000 euro, reprezentând doar plat­for­ma, pe când filmarea sedinţelor a mai ne­cesitat o sumă de bani. La sfârşitul anului tre­cut, circa 100 de oameni aveau abona­ment pe platformă. Numărul aces­tora a crescut între timp ajungând la circa 300 de persoane active.

Până la sfârşitul acestui an, cei doi antre­prenori estimează că vor avea 1.000 de oa­meni activi în platformă. Preţul unui abo­na­ment anual este de 1.200 lei şi cuprin­de 40 de şedinţe de fizioterapie asistate şi etapizate în func­ţie de nevoile pacientului. Cu toate aces­tea, stabilirea preţului a fost destul de dificilă în contextul în care nu mai există astfel de platforme în piaţă.

„Ne-am dat seama că suntem pio­neri şi nu avem la ce să ne rapor­tăm, singurul lucru la care ne puteam ra­porta a fost faptul că foarte multe clinici au tre­cut în zona de online şi aveau acest lucru de 1 la 1 cu fizio­te­rapeuţi în zona de online. Acesta a fost singurul lucru de care să ne agăţăm ca şi mod de comparare a preţurilor şi a fost destul de greu să vedem care ar fi pre­ţul cel mai corect în piaţă pentru a da oa­menilor acces la aşa ceva“, spune Daniel Alexandrescu.

Cei doi antreprenori se gândesc să dezvolte platforma, astfel încât să existe o diversitate de programe, nu doar de fizioterapie, dar şi de nutriţie. În prezent, Daniel Alexandrescu şi Alexandru Ilie sunt în discuţii cu o companie de IT pentru a oferi abonamente angajaţilor.

„Zona corporate este o zonă care reprezintă o necesitate. În momentul de faţă din punct de vedere al dezvoltării produselor pe care le avem, noi sumte centraţi pe coloana vertebrală, vrem să ne dezvoltăm în primul rând spre stabilizarea tuturor articulaţiilori mari, vom construi în perioada următoare programe care se adresează stabilizării genunchiului, şoldului, problemelor de pumn, vrem să abordăm şi sfera nutriţională“, adaugă Alexandru Ilie.

Pe lângă diversificarea programelor, cei doi antreprenori se gândesc să meargă cu platformă şi către alte pieţe, traducând astfel programele şi în alte limbi.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania