♦ Preţul unui abonament anual este de 1.200 lei şi cuprinde 40 de şedinţe de fizioterapie asistate şi etapizate în funcţie de nevoile pacientului ♦ Pentru anul acesta cei doi antreprenori speră să aducă pe platformă 1.000 de pacienţi.
Alexandru Ilie şi Daniel Alexandrescu, doi antreprenori din Bucureşti, au lansat anul trecut o platformă cu programe de fizioterapie numită Restartix şi aşteaptă venituri de 100.000 euro. Povestea Restartix a început odată cu izbucnirea pandemiei, moment în care Alexandru Ilie şi-a pierdut locul de muncă, el fiind fizioterapeut în cadrul unei clinici private şi a hotărât să îşi deschidă propriul business.
„Ce faci atunci când eşti dat afară, trebuie să începi un proiect, dar lucrurile nu au pornit orientate spre business, ci de la telefoanele din partea pacienţilor care îmi spuneau că au aceleaşi dureri şi am luat decizia ca pe o pagină de Facebook împreună cu Daniel, el m-a ajutat cu partea tehnică, să încep să le ofer pacienţilor acces la ceea ce noi am numit într-un cadrul general fizioterapie asistată online pentru combaterea durerilor provocate de afecţiunile coloanei vertebrale“, spune Alexandru Ilie.
După ce pagina de Facebook a devenit din ce în ce mai urmărită, având un impact la circa 40.000 de oameni, cei doi antreprenori s-au gândit să concretizeze totul într-o platformă. Platforma a fost lansată în luna iunie a anului trecut fără vreun video înregistrat, ulterior cei doi antreprenori investind şi în partea de filmări astfel încât să existe programele înregistrate pe platformă.
„Nu este o platformă de fitness, acestea nu sunt exerciţii pe care le găseşti pe internet, reprezintă programe care au ca şi fundament principii medicale, cum sunt principiul progresivităţii şi principiul complexităţii, adică pacientul este luat iniţial la o discuţie în care se face o analiză individuală şi ulterior i se recoman-dă o serie de programe. Programele sunt predefinite, sunt întregistrate, nu facem live aceste sesiuni, în schimb, modul în care au fost gândite în momentul în care le urmăreşti e ca şi cum ai spune că suntem live, explicăm la ce foloseşte exerciţiul“, explică Alexandru Ilie.
Investiţia în platforma cu programe de fizioterapie i-a dus pe cei doi antreprenori la 15.000 euro, reprezentând doar platforma, pe când filmarea sedinţelor a mai necesitat o sumă de bani. La sfârşitul anului trecut, circa 100 de oameni aveau abonament pe platformă. Numărul acestora a crescut între timp ajungând la circa 300 de persoane active.
Până la sfârşitul acestui an, cei doi antreprenori estimează că vor avea 1.000 de oameni activi în platformă. Preţul unui abonament anual este de 1.200 lei şi cuprinde 40 de şedinţe de fizioterapie asistate şi etapizate în funcţie de nevoile pacientului. Cu toate acestea, stabilirea preţului a fost destul de dificilă în contextul în care nu mai există astfel de platforme în piaţă.
„Ne-am dat seama că suntem pioneri şi nu avem la ce să ne raportăm, singurul lucru la care ne puteam raporta a fost faptul că foarte multe clinici au trecut în zona de online şi aveau acest lucru de 1 la 1 cu fizioterapeuţi în zona de online. Acesta a fost singurul lucru de care să ne agăţăm ca şi mod de comparare a preţurilor şi a fost destul de greu să vedem care ar fi preţul cel mai corect în piaţă pentru a da oamenilor acces la aşa ceva“, spune Daniel Alexandrescu.
Cei doi antreprenori se gândesc să dezvolte platforma, astfel încât să existe o diversitate de programe, nu doar de fizioterapie, dar şi de nutriţie. În prezent, Daniel Alexandrescu şi Alexandru Ilie sunt în discuţii cu o companie de IT pentru a oferi abonamente angajaţilor.
„Zona corporate este o zonă care reprezintă o necesitate. În momentul de faţă din punct de vedere al dezvoltării produselor pe care le avem, noi sumte centraţi pe coloana vertebrală, vrem să ne dezvoltăm în primul rând spre stabilizarea tuturor articulaţiilori mari, vom construi în perioada următoare programe care se adresează stabilizării genunchiului, şoldului, problemelor de pumn, vrem să abordăm şi sfera nutriţională“, adaugă Alexandru Ilie.
Pe lângă diversificarea programelor, cei doi antreprenori se gândesc să meargă cu platformă şi către alte pieţe, traducând astfel programele şi în alte limbi.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE