Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alexandru Munteanu aduce expoziţii de artă în salonul privat de coafură Contemporan Hair Space, pe care l-a dus la 30.000 euro în 2020

25.11.2021, 00:06

Alexandru Munteanu a îmbinat arta în business şi a dus salonul privat de coafură Contemporan Hair Space la 30.000 euro în 2020 ♦ „Primeam mereu întrebarea dacă este muzeu sau salon. În timp, am încercat să îi învăţăm pe clienţi şi am reuşit să introducem arta în viaţa lor“.

Alexandru Munteanu, hairstylist de profesie, alăt­uri de Denisia Călin, artist plastic, au pus în acelaşi loc cele două domenii în care activau şi au creat în 2018 Contemporan Hair Space. Astfel, clien­ţii care vin să se tundă sau să se vopsească au acces la tablouri expuse direct pe pereţii salonului pri­vat de coafură. Investiţia a fost de câteva mii de euro, dar Contemporan a generat afaceri de 30.000 euro în 2020, în ciuda restricţiilor pandemiei.

„Povestea Contemporan a început în 2018, alături de partenera mea Denisia Călin, ea fiind artist plastic era în căutarea unui atelier. Am găsit un spatiu si atunci a venit cu ideea să combinăm două domenii creative. Ne-am dat seama că se poate, eu lucram într-un salon normal şi ne-am gândit să facem ceva inovativ şi creativ“, a povestit Alexandru Munteanu.

Antreprenorul şi-a dorit ca salonul să fie unul privat, astfel încât experienţa clienţilor să fie integrată în galeria de artă, iar persoana să se bucure într-un spaţiu privat de picturi.

Serviciile oferite de Contemporan Hair Space sunt cele de tuns şi vopsit, alături de cea a vernisajelor de artă.

„Iniţial, oamenii nu erau foarte încântaţi, nu au înţeles exact ce facem, nu credeau că putem îmbina două domenii. Primeam mereu întrebarea dacă este muzeu sau salon. În timp, am încercat să îi învăţăm şi am reuşit să introducem arta în viaţa lor. În fiecare lună schimbăm artistul şi facem un vernisaj astfel încât oamenii să poată vedea ce are de expus fiecare. Artiştii nu plătesc nimic“, a mai spus fondatorul Contemporan Hair Space. Georgiana Mihalache

El a precizat că oamenii care trec pragul salonului privat vor o nouă experienţă, iar ca trenduri, cele din Vestul Europei şi din Statele Unite dictează preferinţele clienţilor. În medie, o tunsoare pentru femei costă în jur de 170 de lei, în funcţie de lungimea părului.

Zilnic, numărul de programărul de programări variază, însă în jur de trei-patru clienţi în medie trec pragul salonului privat.

„În pandemie ne-a ajutat faptul ca suntem un salon privat. Nestiind cum o sa începem businessul după cele două luni de lockdown, oamenii au aflat că suntem salon privat şi au început să vină de la sine“, a mai spus Alexandru Munteanu.

În 2020, cifra de afaceri a Contemporan a ajuns la 30.000 euro, iar pentru anul acesta antreprenorul ţinteşte dublarea. În plus, anul următor Contemporan urmează să se extindă cu încă un etaj în acelaşi spaţiu unde funcţionează în prezent, în zona Pieţei Amzei din Capitală, ceea ce presupune noi angajări.

„Mai avem în plan produse proprii pe care să le punem în vânzare, să îi ajute pe clienţi. Încercăm să ne dezvoltăm pe mai multe ramuri astfel încât să devină cât mai profitabil, să oferim locuri de muncă şi facilităţi clienţilor“, a mai spus Alexandru Munteanu.

El spune că intrarea în lumea antreprenoriatului a fost plină de obstacole, însă a reuşit să se adapteze şi să înţelegă preferinţele clienţilor.

„Denisia este partea creativă, eu încerc să implementez o parte dintre idei. Ea se ocupă de partea de social media. Am început să citim foarte mult şi să ne documentăm. Businessul trebuie să fie înţeles de public“, a concluzionat Alexandru Munteanu. Georgiana Mihalache

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone